مدیرکل ارشاد کرمانشاه:

هنرمندان صحنه های اجتماعی را نشان دهند

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 11176|17:25 - 1392/02/25
نسخه چاپی
هزارماسوله: علم و دانشی که از بزرگان دین برای آگاهی‌دهی به بشریت به‌ جا مانده، کارسازترین وسیله برای تقلیل آسیب‌های اجتماعی است.
 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی عصر امروز در نخستین جشنواره فیلم کوتاه مستند و عکس با موضوع پیشگیری از اعتیاد در حوزه خانواده و جوانان اظهار داشت: علم و دانشی که از بزرگان دین برای آگاهی‌دهی به بشریت به‌ جا مانده، کارسازترین وسیله برای تقلیل آسیب‌های اجتماعی است.

آفتابی با اشاره به اینکه اگر جوانان علم و آگاهی کافی به مضرات مواد مخدر داشته باشند، هیچ‌وقت به‌دنبال آن نمی‌روند، افزود: علم و دانش، کوبنده‌ترین و در عین حال مؤثرترین سلاح‌ها هستند.

به گفته این مقام مسئول، صبر و بردباری در مقابل وسوسه‌های نفسانی مخصوص مردان بزرگ در سختی‌های روزگار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: احترام به علما واجب است و اگر کسی با عدم توجه به رهنمود‌های علما به آنان اهانت کند، در این دنیا آسیب‌های آن‌ را می‌بیند و در جاده گمراهی قدم برمی‌دارد.

آفتابی خاطر نشان کرد: نقش تولیدات هنری زمانی مشخص می‌شود که تاثیر یک فیلم مستند کوتاه و یک عکس عبرت‌آمیز بیشتر از هزاران کنفرانس و مشاوره دیده می‌شود.

وی هزینه‌های انسانی در مرزهای کشور برای مبارزه با ورود مواد مخدر صنعتی و سنتی را بسیار هنگفت عنوان کرد و ادامه داد: با آموزش والدین در رابطه با تربیت کودکان و جوانان می‌توان هزینه‌های کمتری متحمل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: عوارض جسمی و روحی که با استفاده از مواد مخدر به جوانان وارد می‌شود باید مورد مطالعه و شناسایی قرار گیرد تا جوانان با شناخت این آسیب‌ها از روی آوردن به مواد مخدر دوری کنند.

آفتابی نقش رسانه‌ها و تولیدات هنری در آگاهی‌دهی نسبت به مضرات مواد مخدر را بسیار کارساز دانست و بیان داشت: هنرمندان ما به‌ جای به ‌تصویر کشیدن خانواده‌های مرفه و صحنه‌های کلیشه‌ای، اثراتی را تولید کنند که روابط منفی و آسیب‌های اجتماعی را به‌ تصویر می‌کشد.

*هشت شرکت فیلم‌سازی در استان کرمانشاه وجود دارد

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره 9 فیلم کوتاه نمایش داده شد و ما باید با دقت زیاد از آن‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس استفاده کنیم و جوانان را با عواقب مصرف مواد مخدر آشنا کنیم.

آفتابی تعداد شرکت‌های فیلم‌سازی در استان کرمانشاه را  هشت شرکت اعلام کرد و به حمایت از این شرکت‌ها برای فیلم‌سازی در رابطه با ضررهای اعتیاد تاکید کرد.

80 اثر در قالب 71 عکس و 9 فیلم کوتاه در این جشنواره شرکت کرده بودند که از چهار اثر برتر در بخش فیلم و عکس با اهداء جوایز تجلیل به‌ عمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد