3میلیون مشترک اینترنت پرسرعت تاپایان امسال

سرویس: تازه های خبریکد خبر: 10972|23:35 - 1392/02/24
نسخه چاپی
هزارماسوله: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره برنامه این شرکت در خصوص اجرای شعارهر ایرانی یک خط اینترنت پرسرعت گفت: تا پایان سال 92 بالغ بر 3 میلیون مشترک اینترنت پرسرعت خواهیم داشت.
 به گزارش واحد مرکزی خبر، پور رنجبر در نشست خبری افزود :محدودیت عرضه اینترنت با سرعت بیش از 128 کیلوبیت بر ثانیه با مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات به صورت عملی برداشته شد.

وی با اشاره به طرح هم کد سازی گفت : این طرح در استان ها ، در صورت حمایت دولت در خصوص نحوه تامین هزینه ها, قابل اجرا خواهد بود.

پور رنجبر افزود : طرح همکدسازی خواست دولت است و مخابرات به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ که رسالت اجتماعی دارد ، با وجود اینکه به نفع مخابرات نیست و زیان مالی برای این سازمان دارد ، آماده اجرای این طرح است .

وی اجرای این طرح را به نفع مشترکان دانست و افزود : این طرح حدود 120 میلیارد تومان ضرر مالی برای شرکت مخابرات دارد که هنوز محل تامین این هزینه از طر ف دولت مشخص نشده است .

پور رنجبر ، در پاسخ به این سوال که آیا درخواست افزایش آبونمان از سوی مخابرات با اجرای طرح همکدسازی ، مرتبط است , گفت : درخواست افزایش آبونمان و اصلاح ساختار تعرفه ها ارتباطی با این طرح ندارد و مخابرات از این تداخل همزمان ، راضی نیست .

وی دانش ،نرم افزار وگستردگی شبکه مردمی را از جمله دارایی های ارزشمند مخابرات دانست و افزود : وظیفه مخابرات این است که از این توانایی ها استفاده کند و تمرکز خود را بر روی ایجاد ارتباط مناسب و مورد نیاز با مردم از طریق ارایه خدمات ICT، قر ار دهد .

پوررنجبر ماموریت جدید شرکت را ، رضایتمندی مشتری بیان کرد و گفت:رضایت مندی مشتری باید به خوبی در درون سازمان تعریف شود .

وی افزود : مخابرات به عنوان یک بنگاه اقتصادی و سودرآور ، حتما دنبال سود است ولی سودآوری در رفتار اقتصادی باید عادلانه ، درست و بر اساس رضایت مشتری ، اتخاذ شود .



مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره برنامه های این شرکت برای تامین ارتباطات در زمان انتخابات گفت:  مشکلی در تامین ارتباطات در ایام انتخابات وجود ندارد .

وی افزود: تاکنون دستورالعملی در زمینه نظارت بر پیامکهای انتخاباتی به این شرکت ابلاغ نشده است.

پور رنجبر درخصوص نحوه تعامل این شرکت با شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت گفت : مشکلی در این زمینه با شرکتهای اینترنتی((pap نداریم و ما با حداقل هزینه،‌ بیشترین امکانات را در اختیار این شرکتها قرار می دهیم و برای تعامل با این شرکتها مطابق با پروانه فعالیتمان عمل می کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از برنامه های این شرکت برای خرید سهام بانکها و نیز سرمایه گذاری در حوزه مخابرات کشورهای خارجی خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از سهامداران ما پروژه سرمایه گذاری در یکی از کشورهای همسایه را دارد اما تلاش شرکت مخابرات ایران این است که سرمایه گذاری در خارج از کشور را داشته باشیم.



وی با اشاره به تشکیل شرکت ارتباطات ثابت ( آشنای اول) گفت :این شرکت برای تعیین تکلیف شرکتهای مخابرات استانی، حدود 18 ماه زمان دارد اما پیشنهاد ما این است که شرکتهای مخابرات استانی منحل شوند و حوزه عملیاتی آنها با تولی گری شرکت ارتباطات ثابت به فعالیت خود در قالب یک شرکت ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکتهای مخابرات استانی پس از خصوصی سازی مخابرات باید یا تغییرکنند و یا منحل و  ادغام شوند گفت:ارائه سرویس تلفن ثابت متوقف نشده و سال گذشته یک میلیون دایری تلفن ثابت داشته و با حدود 27 میلیون و 500 هزار خط تلفن ثابت در کشور از برنامه عقب نیستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران دربار تاثیر تحریم کشور بر خدمات مخابراتی گفت : این تحریم ها مربوط به تجهیزات اینترنت پرسرعت نمی شود و فقط تا حدی در فراهم کردن تجهیزات تلفن ثابت مشکلاتی به وجود آورده است و تاخیر 3 ماهه در طرح نسل جدید سوئیچ های تلفنی به دلیل تحریم ها است که به زودی جبران می‌شود.

پور رنجبر افزود : شاید تحریم تنها 20 درصد در پیشبرد پروژه ها تاثیر منفی داشته باشد و نباید آن را پررنگ کرد.

وی از آماده سازی شبکه مخابراتی کشور برای پیاده سازی نسل 3 و 4 تلفن همراه خبر داد و گفت: طراحی شبکه و فراهم کردن تجهیزات برای اجرای نسل 3 و 4  انجام شده و بخشی از سرمایه گذاری نیز صورت گرفته و تلاش داریم تا انحصار اپراتور سوم برای ارائه این خدمات برداشته شود.

پور رنجبر عقب افتادگی 15 ماهه اپراتور سوم از این پروژه، باعث شده مخابرات نتواند سرویس های جدید خود را بر پایه شبکه نسل 3 و 4 ارائه دهد.



مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تائید قطعی و اختلال مقطعی اینترنت در هفته های اخیر، این مشکلات را مربوط به مخابرات ندانست و گفت: مخابرات تنها، سرویس دهنده است و این وزارت ارتباطات است که باید بسترهای ارائه سرویس را تسهیل کند.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تامین پورت اینترنت پرسرعت مشکلی نداریم خاطرنشان کرد: کشور در تامین ظرفیت مورد نیاز پهنای باند مشکل دارد و برای خرید هرstm1 پهنای باند ناگزیر هستیم ماهها در نوبت بمانیم و تا زمانی که چرخه تامین رفع نشود مشکلات باقی است.

پوررنجبر با بیان اینکه در زمینه کابل دزدی، ضرر زیادی متوجه مخابرات نیست، افزود : به نظر می رسد انگیزه مالی تنها انگیزه ای است که سارقان کابل های مخابراتی با آن روبرو هستند و بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از سرقتهایی که صورت می گیرد از جانب افرادی آشنا بوده است.

وی در مورد واگذاری تلفن ثابت اعتباری در کشور تاکید کرد: واگذاری این نوع تلفن در برخی استانها انجام شده و بسیاری از روستاهای کشور هم اکنون تلفن ثابت اعتباری بر پایه سیستم GSM روستایی دارند که حدود 1.5 میلیون خط براورد می ‌شود اما این سرویس را در تهران و البرز بر روی خطوط سیمی تلفن نیز ارائه کرده ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: از سرویس پیامک تلفن ثابت استقبال چندانی نمی شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد