تعداد مشتركين گاز طبيعي شهرستان پاوه 11438 است

کد خبر: 107304|00:40 - 1392/09/27
نسخه چاپی
تعداد مشتركين گاز طبيعي شهرستان پاوه 11438 است
رئيس اداره گاز:تعداد مشتركين گاز طبيعي شهرستان پاوه و روستاهاي اطراف 11438 مشترك در سيستم ثبت گرديده است كه شامل مشتركين خانگي ،تجاري وصنعتي مي باشد.
رئيس اداره گاز شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله در خصوص اقدامات انجام شده در يك سال اخير اظهار داشت:گاز رساني به شهر بانه وره كه 98 درصد شهر مذكور به استثناي تعدادي خيابان و شهرك تازه تاسيس كه فاقد نقشه از شهرداري جهت اجراي شبكه بوده اند، شبكه گاز و ايستگاه تقليل فشار اجرا شده و از تاريخ 1/8/92 دو پيمانكار اجراي انشعابات ،در سطح شهر مشغول اجراي علمك گذاري مي باشند و مدارس با توجه به اولويت ويژه اجرا و آماده بهره برداري و استفاده از اين نعمت سبز خدادادي مي باشد.
 

خسروي گفت:از ديگر اقدامات، گاز رساني به شهر باينگان كه در حال انجام مقدمات لازم جهت اجرايي نمودن پروژه مي باشد و گاز رساني به روستاي خانقاه كه عمليات اجراي شبكه آن 90 درصد انجام گرفته است و عمليات اجراي فنداسيون ايستگاهTbsروستاي مذكور انجام گرفته كه ضمن نصب ايستگاه و گازدار نمودن آن مردم اين روستا از نعمت گاز برخوردار مي شوند.

وي افزود:گازرساني بهروستاهاي مزيدي، تازه آباد، سرياس، ميوان در دست اقدام مي باشد كه 60 درصد اين روستاها انجام گرفته و اقدامات لازم جهت اتمام پروژه روستاهاي نيمه تمام در حال اجرا مي باشد.

وي ادامه داد:انجام شبكه پراكنده سطح شهر پاوه و روستاهاي چورژي، دوريسان، دره بيان، نسمه، و نورياب در حال اجرا مي باشد كه با انجام اين پروژه تعداد 500 خانوار جديد از نعمت گاز طبيعي بهره مند مي گردند.و در اين ميان از امام جمعه شهرستان پاوه در خصوص حل مشكل تعدادي از ساكنين روستاي چورژي كه خواستار رفع مشكل گاز اين روستا بودند تقدير و تشكر مي كنم.

 

خسروي گفت:تعداد مشتركين گاز طبيعي شهرستان پاوه و روستاهاي اطراف 11438 مشترك در سيستم ثبت گرديده است كه شامل مشتركين خانگي ،تجاري وصنعتي مي باشد.

وي در خصوص مشكلات گازرساني به روستاهاي توابع تصريح كرد:گازرساني به روستاهاي اطراف با توجه به صعب العبور بودن و نياز به اخذ مجوز از اداره راه و شهر سازي و توپولوژي خاص منطقه مي باشد و نياز به همكاري ارگانهاي ذيربط دارد.

وي با توجه به شروع فصل سرما و اوج مصرف گاز طبيعي از مردم پاوه و روستاهاي تابعه خواستار رعايت موارد ذيل و صرفه جويي در مصرف گاز بود و گفت:درست مصرف كردن گاز ضمن استفاده نسل جاري جوابگوي نسلهاي آينده از اين نعمت خدادادي است.

رعايت موارد صرفه جويي در مصرف گاز:

-        درجه حرارت موتورخانه ها را در دماي مناسب قرار دهيد.

-        از پنجره دو جداره در ساخت منازل مسكوني در حال ساخت استفاده شود كه مانع از اتلاف انرژي گردد.

-        اتاقهايي را كه نياز به گرمايش ندارند نسبت به خاموش نمودن بخاري يا شوفاژ آن قسمت اقدام نمايند.

-        يك ساعت قبل از تعطيلي ادارت نسبت به قطع وسايل گرمايشي اقدام گردد و دماي محيط را بين 18 الي 20 درجه تنظيم كنيد.

-        هنگام ترك منزل و مسافرت هاي هفتگي نسبت به بستن شير اصلي گاز منزل اقدام نماييد

وي چند نكته راجع به استفاده ايمني از گاز طبيعي را هشدار داد و افزود:با توجه به حادثه دلخراش اخير منفجر شدن گاز خانگي به دليل سهل انگاري مشترك و همچنين گازگرفتگي يك خانواده 4 نفره در شهرستان جوانرود نكات ايمني را با جديت و به طور كامل رعايت كنند تا شاهد همچين حوادث دلخراشي نباشيم و استفاده از بست فلزي در نصب شيلنگهاي گاز(آبگرمكن،بخاري و سماور)را مناسب مي دانم.

وي ادامه داد:عدم استفاده از سماور گازي به دليل نداشتن ترموكوپل در صورت قطع گاز و وصل مجدد آن گاز بداخل منزل سرايت نموده و علت بيشتر انفجارهاي منازل مسكوني مي باشد.

وي تعمير و راه اندازي وسايل گاز سوز توسط متخصصين و نمايندگيهاي مجاز را مناسب ديدند.

وي در پايان گفت:جا دارد از پيگيريها و كمك هاي بي دريغ مسئولين شهرستان نماينده پاوه و اورامانات، امام جمعه معزز شهرستان،فرماندار شهرستان و مسئولين گاز استان مهندس خاني و مهندس ابراهيم زاده كمال تشكر و قدرداني را دارم كه بتوانيم در سالهاي آتي در اورامانات كليه روستاها و بخش ها داراي اين نعمت خدادادي بهره مند شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد