باید یک صدا خبر شهادت مالکوم شباز و حقوق بشر آمریکایی را به گوش دنیا برسانیم

خبر شهادت مالکوم شباز و حقوق بشر آمریکایی را به گوش دنیا برسانیم

کد خبر: 10663|09:59 - 1392/02/24
نسخه چاپی
خبر شهادت مالکوم شباز و حقوق بشر آمریکایی را به گوش دنیا برسانیم
هزارماسوله: هر لحظه که از زمان انتشار خبر ترور نوه مالکوم ایکس که پیشتر از تهدید خود به قتل خبر داده بود می گذرد شواهد و قرائن مستدل تری مبنی بر دست داشتن شبکه های تعقیب و ترور سازمان جاسوسی ایالات متحده در به شهادت رساندن مالکوم شباز رو می شود.
 

 مالکوم شباز که در میان مسلمانان آمریکایی به حاج شباز معروف شده بود خود را برای حضور در تهران و شرکت در همایش هالیودیسم آماده می کرد که پس از خروج از آمریکا و در مکزیک به شهادت رسید.

گرچه کاملا قابل پیش بینی بود که شبکه مخوف متشکل از تار و پود صهیونیستی FBI  قطعا حضور مالکوم شباز در این سمینار را به دلیل ضربه هولناک تبلیغی بر پیکره صهیونی هالیوود نمی پذیرد و به هر طریقی برای چهره های کاریزمای ضد صهیونیستی و رسانه ای برنامه را عملیاتی می کنند. حال به گناه شهید شباز باید گرایش به اسلام شیعی را نیز اضافه کنید.

karimi20130204144830913

رسیدن شهید شباز به تهران مساوی با شناخته تر شدن وی در رسانه های جهان و سخت تر شدن حذف فیزیکی او بود به همین دلیل کابو های وحشی قرن بیست و یک فرصت زیادی به جوان نو اندیش مسلمان آمریکایی که روحیه مبارزه را از پدربزرگش به ارث برده بود ندادند.

دکتر کوین بَرِت اسلام شناس آمریکایی در گفتگو با شبکه پرس تی وی مطالبی را مطرح می کند که در روشن شدن موضوع بسیار موثر است.

کوین برت می گوید: من امیدوار بودم که بالاخره مالکوم شباز را در کنفرانس هالیوودیسم ماه فوریه در تهران ملاقات کنم. اما امنیت ملی امریکا افکار دیگری در سر داشت. مالکوم در حالی که قصد داشت به پرواز خود به تهران برسد، توسط پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) دستگیر شد. هرگز توضیحی برای این دستگیری ارائه نشد.

وی با اشاره به خطر شهید شباز برای نظام استکباری آمریکا اظهار داشت: مالکوم شباز به اسلام ِ شیعی تغییر کیش داده بود و تبدیل به یکی از سخنگویان «محور مقاومت» ِ نه فقط نیروهای ضد صهیونیسم در خاورمیانه بلکه سخنگوی نیروهای ضد امپریالیستی در تمام جهان شده بود. همانند پدربزرگ خود، زمانی که جوان بود یکی سری قانون شکنی در سابقه خود داشت و باز هم همانند پدربزرگ خود، در مسیر کنار گذاشتن گذشته خود و تبدیل شدن به سخنگوی کاریزماتیک مستضعفان جهان قرار داشت.

این اسلام شناس آمریکایی می افزاید: من سالهاست که در مورد این ترورها مطالعه و تحقیق کرده‌ام. نتیجه‌ای که گرفتم این است که آدم کش‌های امپریالیسم فهرستی از دشمنان خود تهیه کرده و سپس تصمیم می‌گیرند که کدام یک از آنها تهدیدی قابل پیگیری و جدی در بر دارد؟

وی سابقه مبارزاتی پدر بزرگ شهید شباز را مطرح و ادامه می دهد: قتل مالکوم شباز از نگاه قاتلان احتمالی وی نگاه کنید. از نگاه آنها، وی ظاهرا در حال ادامه دادن مسیر و راه پدربزرگ خود بود. اگر آنها بیشتر صبر می‌کردند و به وی اجازه می‌دادند که وجهه خود را به عنوان یک فعال مورد احترام ارتقا بخشد، صحنه سازی یک قتل ساده و سپس انتشار تبلیغات رسانه‌ای در مورد سوءرفتارهای ادعا شده وی در دوران نوجوانی‌اش و اینکه وی «تنها یک اوباش» بود، کار سختی می‌شد.  اگر آنها صبر می‌کردند تا کتاب وی به پایان رسیده و سپس منتشر شود، ترور وی امری مشکوک به نظر می‌رسید  اگر آنها منتظر می‌مانند تا وی مانند پدربزرگ خود معروف و پرنفوذ شود، احتمالا با دستان خود مشکلی عمده را ایجاد کرده بودند.

به گزارش مرصاد به نظر می رسد شیوه عملیات پیشگیرانه برای کشتن مالکوم شباز در پروژه ای به نام “مرغ مقلد” و معرفی وی به عنوان جوانی مسئله دار، دستو رالعملی پوسیده در سازمان سیا باشد و کشته شدن وی موج دامنگیری برای ایلات متحده را به ارمغان بیاورد که مستضعفان جامعه مدرن آمریکا به خیزشی بزرگ در آینده ای نزدیک طومار وحشی گری مدرن سیاستمداران ایالات متحده را در هم بپیچند.

گفتنی است شهید شباز برای ادامه تحصیل خود در حوزه علمیه قم برنامه ریزی کرده بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد