پروژه انقال آب شهری به نودشه یک پروژه دهه هشتادی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298898|18:16 - 1399/08/12
نسخه چاپی
پروژه انقال آب شهری به نودشه یک پروژه دهه هشتادی است
فرماندار پاوه گفت: پروژه انقال آب شهری به نودشه یک پروژه دهه هشتادی است که با اعتباری نزدیک به ۳ و نیم میلیارد تومان در سال ۱۳۸۶ به پایان رسیده است.

به گزارشهزار ماسوله،شهر مرزی نودشه یکی از شهرهایی بود که در طول سالیان گذشته در زمینه تامین آب مشکل داشته است که در سال ۹۱ گزینه انتقال آب چشمه بل توسط مسیولین وقت مصوب می شود و انتقال این آب که یکی از نادرترین آب‌های دنیاست با مشکلات فراوانی از مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور و دره‌های عمیق و با ارتفاع هزار متر انجام شد.

 

موضوع قابل تامل اینکه این پروژه بنا به شنیده هایی بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه را در بر داشته است که با نبود نظارت و پیگیری های مستمر انتقال اب چشمه بل به نودشه به دلیل سرقت برخی تجهیزات سایتها ، انسداد جاده ی این مسیر در محل میویه به دلیل ریزش کوه و نبود متولی جهت بازگشایی جاده فوق این مهم تحقق نیافته است و در ابتدا با شکست مواجه شد.

 

اکنون مشکل قطعی آب در شهر نودشه، مربوط به کم شدن آب استحصالی چشمه ی (( سه رچه مه )) است که متاسفانه آب سفره ی زیر زمینی سرچشمه چنان تقلیل یافته که کفاف مصرف شهروندان را نمی دهد و به همین جهت به دنبال انتقال آب شرب چشمه بل افتادند.

 

چندی پیش این موضوع توسط مسیولین پیگیری شد و استاندار کرمانشاه دستور سریع انتقال آب چشمه بل از همان مدار قبلی بلا استفاده را داد.

 

در این بارهفرماندار شهرستان پاوهدر گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: پروژه انقال آب شهری به نودشه یک پروژه دهه هشتادی است که با اعتباری نزدیک به ۳ و نیم میلیارد تومان در سال ۱۳۸۶ به پایان رسیده است.

 

ایده پور افزود: از آن تاریخ تا کنون بلا استفاده،رها و مقداری از شبکه هم در مسیر هفت کشان که چند بار هم بازدید به عمل امد اسیب دیده بود.

 

وی گفت: در دو ماه پیش در حضور استاندار این موضوع را مطرح، رپیگیری و تشکیل جلسه دادیم و ایشان هم محبت دستور و پیگیری موضوع را دادند .

 

وی ادامه داد: با دستور استاندار محترم قرار شد این پروژه با اعتبار ۵ میلیاردی،کلا بازسازی شود و آبفای استان نیز از این موضوع استقبال کردند و امروز شاهدیم آب چشمه بل دوباره به شهر نودشه از همان خط انتقال که بلا استفاده بود وارد شهر شد و ان شاالله دیگر مردم شهر نودشه از کمبود اب شرب نگرانی نداشته باشند.

 

رئیس شورای شهر نودشه نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: حدود کمتر از دو ماه پیش پیرو هماهنگی انجام شده، با همراهی فرماندار پاوه، نشستی با استاندار کرمانشاه برگزار شد که مسائل و مشکلات شهر نودشه مطرح گردید.

 

طاهر کرد بهمن گفت: یکی از موارد مطروحه و مشکل شهر نودشه موضوع کم آبی این شهر بود، که با تقدیم درخواست و مطالبات مردم نودشه به استاندار، خوشبختانه مهندس بازوند با این درخواست اعلام موافقت کرده و دستور اجرای آن را داد.

 

وی با بیان اینکه میزان آبدهی انتقال آب به نودشه ۳۳ لیتر در ثانیه است گفت: ۵ میلیارد تومان اعتبارات برای این طرح در نظر گرفته شد که دو و نیم میلیارد تومان آن توسط استانداری و دو نیم میلیارد تومان دیگر توسط اداره آب و فاضلاب و آب منطقه ای تامین شد.

 

وی ادامه داد: امروز این مهم محقق شد و آب چشمه بل با گذر از چند ایستگاه پمپاژ و ارتفاعات وارد مدار شبکه آبرسانی نودشه گردید.

 

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه آب از چشمه بل مستقیم به نودشه منتقل می شود و مشکل تامین آب شرب شهروندان حل می شود.

 

رییس شورای شهر نودشه عنوان کرد:  در اینجا جادارد از پیگیریهای تمامی مسئولین محترم استانی وشهرستانی جناب آقای دکتر آرش لهونی نماینده محترم اورامانات،  جناب آقای مهندس بازوند استاندار محترم کرمانشاه مهندس ایده پور فرماندار محترم شهرستان پاوه ، مهندس جهانبانی بخشدار محترم نوسود، مهندس کاکاوند مدیر عامل محترم شرکت آب و فاضلاب استان جناب آقای مهندس میرزایی مشاور عالی وزارت  نیرو مهندس درویشی ، مهندس سالم مرادی ریاست محترم ابفای پاوه،مهندس سیروس وطنی شهردار محترم نودشه  ،آقای مرادی مسئول ابفای نودشه و پرسنل زحمتکش ابفای پاوه و نودشه و تمامی عوامل دخیل در این امر تقدیر و تشکر نماییم .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد