پیگیری یک مشکل باغداران؛

تهدید باغات پاوه توسط آب های سطحی جداول و خیابان ها در بارندگی/ مسئولین: آب تصفیه خانه سالم است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298825|13:59 - 1399/07/28
نسخه چاپی
تهدید باغات پاوه توسط آب های سطحی جداول و خیابان ها در بارندگی/ مسئولین: آب تصفیه خانه سالم است
در فصل زمستان و بهار آب ناشی از بارندگی در جداول و خیابان های سطح شهر جمع می شود و با پساب تصفیه خانه فاضلاب یکی شده که این حجم زیاد آب به طرف باغات هدایت می شود و همین امر خسارت زیادی به بار می آورد.

به گزارشهزار ماسوله، همواره دفع نامناسب فاضلاب سبب ابتلا به بیماری‌هایی خطرناک می‌شود. برای دفع فاضلاب از شیوه‌هایی چون تصفیه طبیعی، هدایت به درون گودال‌ها، پخش در سطح زمین، دفع در چاه‌های فاضلاب، دفع فاضلاب در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها، و همچنین تصفیه استفاده می شود.

 

تصفیه فاضلاب از ورود آلودگی‌ها به‌ویژه آلودگی‌های صنعتی به محل زندگی مردم جلوگیری می‌کنند همچنین از فاضلاب‌های تصفیه شده می‌توان برای مصارف کشاورزی استفاده کرد.

 

برخی از باغات شهر پاوه در پایین دست تصفیه خانه شماره ۱ قرار دارند که گرچه بخشی از فاضلاب شهر پاوه در این تصفیه خانه تصفیه شده و برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد اما برخی از صاحبان باغات از عدم کامل آب تصفیه شده خبر می دهند.

 

در این باره مدیر امور آبفا پاوه در گفتگویی باخبرنگار ما اظهار داشت: فرایند تصفیه خانه فاضلاب از نوع لجن فعال بوده که پس از مدتی کار کردن لجن زیاد شده و مازاد آن از فرآیند تصفیه خارج و خشک می شود.

 

سالم مرادی افزود: بعد از خارج کردن لجن و شسشوی واحدهای تصفیه، آب حاصل از شستشو به نسبت پساب تمیز نمی باشد و فکر می کنم منظور باغداران از عدم کامل تصفیه همین آب حاصل از شستشو باشد.

 

مرادی گفت: این مقدار آب دفع شده نیز باعث ایجاد بوی نامتبوع در اطراف تصفیه خانه می شود.

 

وی ادامه داد: این مورد خاص نیز برای این تعداد از باغداران جای نگرانی نیست چرا که پس از آنکه فاضلاب، کاملا تصفیه شده در مدار خروجی قرار می گیرد.

 

مدیر امور ابفا پاوه اضافه کرد: عمده اصلی مشکل باغداران پایین دست تصفیه خانه فاضلاب به دفع آبهای سطحی ناشی از بارندگی و بیشتر در فصول زمستان و بهار است که از جداول و خیابان ها در سطح شهر جمع شده و با پساب تصفیه خانه فاضلاب یکی شده و این حجم زیاد آب به باغات خسارت وارد می کند.

 

وی گفت: در کل این موضوع توسط شرکت ابفا استان مطالعه شده و برای هدایت پساب به رودخانه نیاز به تخصیص اعتبار دارد، که انجام این مهم در اولویت اصلی این امور قرار دارد.

 

رییس جهاد کشاورزی شهرستان پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: آب تصفیه خانه پاوه مشکل خاصی در آبیاری باغات را ندارد و هر بار که از شبکه آبرسانی این تصفیه خانه بازدید به عمل آورده ایم آب تمیز و قابل استفاده در آبیاری را مشاهده کرده ایم.

 

مهندس صفیعی افزود: این آب هم هیچ گونه اثرات مضری بر باغات ندارد و چندین بار هم آزمایش استفاده برای باغات هم گرفته شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد