روستای میرعبدلی پاوه نیازمند توجه مسیولین/ بازنگری طرح هادی با اخذ وجه از مردم!!!

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 298779|18:16 - 1399/07/07
نسخه چاپی
روستای میرعبدلی پاوه نیازمند توجه مسیولین/ بازنگری طرح هادی با اخذ وجه از مردم!!!
چندی پیش برخی از اهالی روستای میرعبدلی پاوه از توابع بخش باینگان پاوه در ۲۰ کبلومتریی این شهر خواستار انتشار گزارشی مبنی بر ایجاد فشار بر تعدادی از خانوارهای این روستا در ساخت و سازهایی در اطراف روستا در این سایت خبری تحلیلی شدند.

به گزارشهزار ماسوله، چندی پیش برخی از اهالی روستای میرعبدلی پاوه از توابع بخش باینگان پاوه در ۲۰ کبلومتریی این شهر خواستار انتشار گزارشی مبنی بر ایجاد فشار بر تعدادی از خانوارهای این روستا در ساخت و سازهایی در اطراف روستا در این سایت خبری تحلیلی شدند.

 

برخی از ساکنین این منازل به خبرنگار ما گفتند: ما حدود ۸ خانوار در اطراف روستای میرعبدلی هستیم که به سبب وجود دام اقدام به ساخت و ساز در حاشیه روستا کرده ایم اما اکنون این ساخت و سازها و سکونت در این نقطه از روستا را غیر قانونی اعلام کرده اند و گفته اند که در محدوده ای در خارج از روستا می باشیم .

 

 از طرف دیگر خواهان پرداخت هزینه های بازنگری و نقشه برداری را دارند که تامین این هزینه برای ما باعث مشکل شده است.

 

از مسیولین تقاضا داریم که این مشکل را مرتفع و ما را همراهی نمایند.

 

در این باره ریس بنیاد مسکن و انقلاب شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در این خصوص اظهار داشت: این خانوارها در زمینهای متابع طبیعی در خارج از محدوده روستا اقدام به ساخت و ساز کرده اند .

در حدود چند سال پیش برخی از اهالی روستا در محدوده ای خارج از روستا و در فاصله ۵۰۰ الی ۶۰۰ متری میرعبدلی ساخت و ساز کرده اند و هیچکدام قوانین را رعایت نکرده اند اما با همکاری مسولین و ارایه خدمات برای اهالی این روستا نقشه جدیدی را از روستا تهیه و این خانوارها را به طرح هادی روستایی اضافه کردیم.

 

وی گفت: اما این اقدام و بازنگری و تغییر نقشه در آن زمان باعث صرف هزینه هایی بالغ بر ۶۰ میلیون تومان گردید که پس از آن زمین های این تعداد خانوار را از منابع طبیعی خارج و به مسکونی تغییر دادیم.

 

وی ادامه داد: با صرف هزینه های زیاد در طرح بازنگری روستا اکنون نیز چند خانوار دیگر در محدوده خارج از روستا و در زمین های منابع طبیعی اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی کرده اند که طرح بازنگری روستا مجددا با صرف هزینه هایی در نقشه برداری و ناظرین استانی امکان پذیر است.

 

رضایی اضافه کرد: ما از یک طرف خدمتگزار مردم خواهیم بود و از طرف دیگر نیز به صورت قانونی کار خود را انجام می دهیم بدین صورت که درخواست کرده ایم هزینه انجام شده برای طرح را به دولت پرداخت کنند و تعهدی هم نسبت به پرداخت هزینه زمین های منابع طبیعی علاوه بر پرداخت این هزینه ها داشته باشند.

وی گفت: اکنون این خانوارها در فاصله ۵۰ الی ۶۰ متر از طرح هادی روستایی قرار دارند و به صورت یک روستای پراکنده در آمده اند.

 

دهیار روستای میرعبدلی نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: این منازل در خارج از طرح روستایی قرار دارند و با ییلاق و قشلاق در هنگام بازگشت به روستا این نقاط از روستا را برای سکونت انتخاب کرده اند.

 

رفعت کریمی افزود: این خانوارها به صورت پراکنده هستند به طوری که آخرین خانه در فاصله ۶۰۰ متری روستا قرار دارد و فرماندار و بخشدار نیز در جریان این موضوع قرار دارند.

 

وی گفت: خانه هایی ییلاقی روستا را به مسکونی تغییر داده و ساخت و ساز با طرحی جدید در روستا انجام داده اند.

 

وی ادامه داد: اکنون بنیاد مسکن شهرستان نیز اعلام کرده که برای قرار دادن این منازل در طرح هادی روستایی باید این طرح مورد بازنگری قرار گیرد که نیاز به هزینه دارد.

 

وی اضافه کرد: هزینه بازنگری را نیز مروبط با کارشناسان و ناظرین استان و نقشه برداری مجدد اعلام کرده اند.

 

کریمی ادامه داد: در ابتدا هزینه این عملیات را ۶۰ میلیون تعیین که با پیگیری به عمل آمده و کمکهای بخشدار به ۴۰ میلیون تقلیل دادند.

وی در پایان گفت: هرگونه کمک رسانی از جانب مسیولین به این خانوارها جهت بازنگری طرح هادی روستایی تقدیر و تشکر داریم که ان شاالله به طرح هادی روستایی اضافه شوند و این خانوارها از خدمات دیگر ساکنین نیز بهره مند شوند.

 

سلیمی عضو شورای مشورتی روستای میرعبدلی نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: این تعداد معدود خانوار از چندین سال پیش و در زمان انقلاب تاکنون در این نقطه از اطراف روستا سکومن و به عنوان دامدار هستند .

 

سلیمی افزود: به این دلیل که دامهای آنها در داخل روستا باعث ایجاد مزاحمت ساکنین روستا نشود در نزدیکی روستا سکونت دارند و اکنون اعلام کرده اند که زمین های این منازل از منابع طبیعی بوده در حالی که این زمینها هم فاقد هرگونه پوشش جنگلی می باشد.

 

وی گفت: اکنون نیز این خانوارها به تعدا ۸ یا ۹ خانوار مرحوم از هرگونه خدماتی همچون آبرسانی و برق و گاز می باشند.

 

وی ادامه داد: در این منازل هم افراد سالخورده و کودکان زندگی می کنند که عدم ارایه خدمات به آنها مشکل ساز شده است و با این شرایط که خواستار تخلیه و تخریب خانه ها را دارند باید گفت مردم این روستا به غیر از دامداری به چه شغلی مشغول شوند؟

 

وی گفت: درحالی که باید به این روستاها توجه شود اما از طرف مقابل هم خواستار پرداخت وجه نقد به مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای بازنگری نقشه طرح هادی روستایی هستند.

 

سوال این است که اولا هزینه طرح هادی با دولت است یا مردم؟؟ و  چرا درطرح قبلی نباید پیش بینی گسترش روستا لحاظ شود؟؟ ثانیا انتظار این است با این شرایط و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ؛در نظام ما، هر حرکت و سیاست و قانون و تلاشی، باید در خدمت مردم مستضعف و محرومی باشد ؛ مسیولین در خدمت این مردم محروم و مستضعف باشند بلکه مشکلات آنها به هر نحوی مرتفع یابند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد