ماجرای مانی چه بود؟/ از تبعات یک برنامه ریزی غلط برای آموزش مجازی تا کمک های سپاه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298737|22:50 - 1399/06/25
نسخه چاپی
ماجرای مانی چه بود؟/ از تبعات یک برنامه ریزی غلط برای آموزش مجازی تا کمک های سپاه
تبعات یک برنامه ریزی غلط برای آموزش مجازی از سوی دولت منجر به این شده است که بسیاری از خانواده ها برای تامین هزینه های آن به زحمت بیافتند.

به گزارشهزار ماسوله، پدیده کرونا در بسیاری از جهات کشورها را تحت تاثیر خود قرار داده است. این موضوع در کشور ما نیز تبعات زیادی داشته که می توان اثرات آن را در جنبه های مختلف زندگی بشری دید.

یک بخش از تبعات کرونا که در این روزها بیشتر خانواده ها را نیز درگیر کرده، مشکلاتی است که به واسطه مجازی شدن تحصیل دانش آموزان به وجود آمده است. این مسئله بیش از دیگران خانواده هایی را با مشکل مواجه کرده که برای تامین هزینه خرید ملزومات آموزش مجازی مشکل دارند.

چندی پیش شبکه اطلاع رسانی مرصاد درگزارشیبه این موضوع اشاره کرده بود که "هزینه های سرسام آور برای خرید گوشی تلفن همراه، تبلت و رایانه شخصی با توجه به افزایش نرخ ارز، موجب شده است که کمتر خانواده ای بتواند این وسایل را تامین کند. نگاهی به بازار نشان می دهد نه تنها این وسایل الکترونیکی از دسترس خیلی ها خارج شده، بلکه به تدریج در حال تبدیل شدن به یک کالای لوکس است!"   

در این میان پس از گذشت چند روز خبری منتشر شد که در آن از مصدومیت یک نوجوان به نام "مانی" در راه تامین هزینه گوشی برای استفاده از نرم افزار "شاد"، حکایت داشت. مصدومیت "مانی" بر اثر سقوط از ارتفاع افکار عمومی را بسیار تحت تاثیر قرار داد. این خبر از آن جهت بیشتر اهمیت داشت که "مانی" 14 سال دارد.

مادر مانی در این خصوص به سایت محلیهزار ماسولهگفته بود: برای کسب رزق و روزی حلال، به مدت ۶ سال است که کولبر هستم.

وی با بیان اینکه تنها دو فرزند دارم، افزود: از شرایط بد اقتصادی در این اواخر، مانی، فرزند بزرگم، برای تهیه گوشی و تبلت برای نصب برنامه شاد، همراه خودم می آمد بلکه هزینه گوشی را تامین کند.

وی افزود: اما از روز ۱۶ این اتفاق ناگوار افتاد و به مدت ۴ روز در بیمارستان طالقانی کرمانشاه بودیم و گفتند که باید به تهران انتقال یابد.

کمک های سپاه

پیگیری های خبرنگار ما حاکی از آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه پاوه پس از اطلاع از این حادثه به سراغ این نوجوان رفته و ضمن عیادت، برای بحث درمان او نیز کمک هایی به این خانواده کرده است.

همچنین سپاه کمک هزینه ای برای خرید گوشی تلفن همراه به این خانواده داده است تا از تحصیل عقب نماند. از طرف دیگر این خانواده تحت حمایت سپاه از طریق "کمک های مومنانه" بوده است.

به گزارشمرصاد، حادثه ای این چنینی برای این نوجوان نشان می دهد که برنامه ریزی دولت برای آموزش مجازی بدون در نظر گرفتن هزینه های آن، یعنی خرید گوشی تلفن همراه و اینترنت، یک برنامه ریزی ناقص است که با عدالت آموزشی در تضاد خواهد بود.

این مشکل می تواند نه تنها در استان کرمانشاه بلکه در استان های دیگر و به خصوص مناطقی که با محرومیت روبرو هستند پیش بیاید بر همین اساس بایستی فکری برای آن کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد