شبکه آبرسانی روستای نوریاب پاوه مانعی برای ساخت و سازها در این روستا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298733|12:16 - 1399/06/24
نسخه چاپی
شبکه آبرسانی روستای نوریاب پاوه مانعی برای ساخت و سازها در این روستا
با توجه به آنکه منبع آب روستا نیز در ناحیه بالای تپه واقع است عبور لوله های آب شرب روستا از این زمین ها مد نظر واقع نشده و اکنون که مردم به خاکبرداری و ساخت و ساز زمین های خود اقدام می کنند عبور لوله های اب شرب در برخی از زمین ها یاعث ایجاد مشکلاتی در احداث شده است.

به گزارشهزار ماسوله، تغییر کاربری و واگذاری زمین های اطراف شهر همواره از مطالبات شهروندان بوده است و و تغییر کاربری زمین های تپه روستای نوریاب نیز جزء زمین هایی بوده است که شهروندان خواستار تغییر کاربری آنها به مسکونی بوده اند.

 

در چند سال اخیر این مهم محقق شد اما با توجه به آنکه منبع آب روستا نیز در ناحیه بالای تپه واقع است عبور لوله های آب شرب روستا از این زمین ها مد نظر واقع نشده و اکنون که مردم به خاکبرداری و ساخت و ساز زمین های خود اقدام می کنند عبور لوله های اب شرب در برخی از زمین ها یاعث ایجاد مشکلاتی در احداث شده است.

 

یکی از صاحبان این زمین ها در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: بعد از چندین سال کارگری و زحمت فراوان، نزدیک به دو سال پیش، جهت تهیه مسکن و رهایی از اجاره نشینی، با دریافت وام، اقدام به خرید یک قطعه زمین در پشت روستای نوریاب نمودم.

 

وی افزود: اما از همان تاریخ تاکنون به بنده اجازه ساخت نداده اند و می گویند لوله آب از آن مسیر عبور کرده است و نمی‌توانید در این زمین ساخت و ساز نمائید و ھیچ گونە اقدامی با وجود  وعدە جابجایی لولەھا، از طرف مسئولین انجام نگرفتە است.

 

وی گفت: همانگونه که همه شهروندان گرامی مطلع هستند روز به روز هزینه های ساخت و ساز افزایش می یابد و اجاره خانه هم سر به فلک گذاشته و حقیقتاً بر روی ما فشار اقتصادی بسیاری وجود دارد.

 

وی افزود: لذا خواهشمند است این مشکل و خواست ما را به اطلاع مسئولین گرامی برسانید تا تدبیری برای ما بیندیشند.

 

رییس اداره بنیاد مسکن شهرستان پاوه نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: ما پیگیر این موضوع شده ایم و قرار بر این است که مکان عبور این لوله ها جابجا شوند.

آرش رضایی افزود: اما با توجه به آنکه این لوله ها فلزی هستند و اداره آبفای شهرستان قرار است که جابجا کند باید لوله های جایگزین از کرمانشاه ارسال شود تا در کمترین زمان ممکن به جابجایی اقدام شود.

 

وی گفت: با جابجایی این لوله ها امکان قطعی آب شرب روستا به مدت دو روز وجود دارد و به همین خاطر باید لوله های جایگزین آماده نصب مجدد باشند که این زمان قطعی أب نیز تقلیل یابد.

 

رییس آبفای شهرستان پاوه نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: جابجایی این لوله ها دو مشکل فنی و هزینه را در بر دارد که اداره آبفای شهرستان قبل از تقسیم و تغییر کاربری زمین اقدام به نصب لوله گذاری و آبرسانی برای روستا کرده است و منطقی ترین راه حل نیز آن است که بنیاد مسکن محل عبور لوله ها را به کوچه تغییر دهد.

 

سالم مرادی افزود: اما متاسفانه اکنون به زمین های ساخت و ساز تغییر کاربری داده شده اند و عبور لوله ها نیز قبل از این تقسیمات انجام شده است و کوچه در محلی دورتر از عبور لوله تعیین شده است.

 

وی گفت: باید در دو مکان بالا و پایین و ورودی و خروجی محل ها لوله ها جابجا شود که هزینه بالایی دارد و در این خصوص آبفا مقصر نبوده است باید کسانی که در این خصوص مقصر بوده اند هزینه جابجایی آن را پرداخت کنند.

 

مرادی ادامه داد: مقصر اصلی در این موضوع را ما نمی توانیم اعلام کنیم و دستگاه قضایی تعیین کننده مقصر اصلی است اما در ابتدا بنیاد مسکن می توانست قبل از تغییر کاربری زمین ها استعلام محل عبور لوله ها را بگیرد.

 

مدیر آبفای شهرستان پاوه گفت: در این شرایط که مشکل فنی دارند امکان جابجایی لوله ها هم هزینه بردار است.

 

وی خاطر نشان کرد: این مشکل را نیز در استان مطرح و حتی اعلام کردیم که خود صاحبان زمین نیز حاضر به پرداخت بخشی از هزینه ها خواهند بود اما موافقت آن را منوط به دریافت اعتبارات از فرمانداری بیان کردند.

 

مرادی در پایان افزود: هر نوع ساخت و سازی که لوله های آب شرب در زیر زمین های مسکونی قبل از احداث عبور داده شده باشند باید تعیین تکلیف لوله ها مشخص شده باشد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد