صاحب ملک‌های منصف گل کاشتند؛

پویش بخشش اجاره‌بها در شهرستان پاوه/تداوم بخشش اجاره ها در شهرستان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298423|01:15 - 1399/02/03
نسخه چاپی
پویش بخشش اجاره‌بها در شهرستان پاوه/تداوم بخشش اجاره ها در شهرستان
شفیعی گفت: علاوه بر آنکه اکنون مبالغ بخشش اسفند ماه در دسترس نمی باشد اما از تاریخ ۱۰ فروردین تا به امروز بیش از ۵۶۰ میلیون تومان را از صاحبان املاک تخفیف گرفته ایم.

به گزارشهزار ماسوله،  ورود مهمان ناخوانده - کرونا - به شهرستان پاوه از اواسط اسفند ماه باعث تعطیلی واحدهای تجاری و بازار شد و کسب و کارها را متضرر کرد.

 

 نگرانی مستاجرین واحدها و مجتمع‌های تجاری روز به روز بیشتر شد، اما در کنار تمام اتفاقات تلخی که بیماری کرونا برای سرزمین‌مان به همراه داشته پس از گذشت حدود 2 ماه از تعطیلی بازار و بازگشایی آن این روزها پویش بخشش اجاره بها در پاوه به راه افتاده است.

 

امروز مردم شهرستان پاوه همبستگی و همدلی خود را با هرآنچه در طبق اخلاص داشتند به نمایش گذاشتند و با بخشش اجاره بهای مغازه های مستاجرین یا خانه ها دست یاری به سوی آسیب دیدگان اقتصادی کرونا گشودند و یک بار دیگر کلمه همدلی را در عمل به معنا رساندند.

 

رییس اتاق اصناف شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص بخشش اجاره ها اظهار داشت: شیوع کرونا در شهرستان پاوه همچون بقیه شهرستان های کشور باعث تعطیلی و نبود درآمد مغازه داران شد .

 

بهروز شفیعی افزود: در پی آن برخی از مردم و صاحبان مغازه و املاک با فرارسیدن سال نو به صورت خودجوش به بخشش اجاره مغازه های خود روی آوردند.

 

وی گفت: بدنیال آن بسیاری از صاحبان املاک هم به این پویش مردمی پیوستند به طوری که از دریافت مبلغ اجاره اسفند و فروردین ماه صرف نظر کردند.

 

رییس اتاق اصناف پاوه گفت: با وجود این پویش مردمی ما نیز از ۱۰ فروردین ماه به صورت هماهنگ با برخی از صاحب نظران شهر اقدام به تشکیل گروهی جهت تبادل نظر با بقیه صاحبان صنفی در راستای بخشش بیشتر این اجاره ها کردیم.

 

شفیعی با بیان اینکه برخی از این صاحبان املاک نیز تنها منبع درآمد آنها همین مبالغ اجاره مغازه بود که لاجرم قادر به بخشش اجاره نبودند گفت: همزمان مبالغی را نیز از خیرین شهرستان برای این دسته از افراد که مستاجر این واحدهای صنفی بودند جمع آوری کردیم بلکه به این واحدهای صنفی نیز کمکی شده باشد.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از افراد شاخص در شهرستان مبالغ اجاره سنگین خود را بخشیدند و بیش از ۱۵۰ نفر که نخواستند نامی از آنها فاش شود نیز مبالغ اجاره های خود را به مستاجرین بخشیدند.

 

شفیعی گفت: علاوه بر آنکه اکنون مبالغ بخشش اسفند ماه در دسترس نمی باشد اما از تاریخ ۱۰ فروردین تا به امروز بیش از ۵۶۰ میلیون تومان را از صاحبان املاک تخفیف گرفته ایم.

 

وی در پایان با اشاره به لزوم کمکهای دولت به مردم در این موقعیت بحرانی افزود: از دولت درخواست کمک عاجل برای بخشش مالیات ، بیمه کارگران ، تسهیلات فوری و کم بهره در شان بازار، کمک های بلا عوض نقدی ، بخشش هزینه های جاری مرتبط با دولت و ... را داریم.

 

یکی از مستاجرین واحد صنفی نیز در این باره به خبرنگار ما می گفت: از همه مردم شهرستان پاوه به جهت همراهی ها در مقابله با کرونا زحمت کشیدند و یا مغازه های خود را قبل از آغاز پیک شیوع کرونا تعطیل کردند تقدیر و تشکر دارم.

 

بهرامی افزود: شیوع کرونا این مدت باعث تعطیلی مغازه ها شد که همراهی صاحبان مغازه در این پویش مردمی قابل ستودنی است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد