سردار پاکپور در رزمایش هفته دفاع مقدس در ارتفاعات شاهو :

امنیت خوبی در منطقه حاکم است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 297875|13:43 - 1398/07/04
نسخه چاپی
امنیت خوبی در منطقه حاکم است
بمناسبت هفته دفاع مقدس، صبح امروز ارتفاعات شاهو، عرصه نمایش اقتدار یگان‌های نمونه سپاه پاسداران، نیرو‌های انتظامی و بسیج بود.

به گزارشهزار ماسوله، بمناسبت هفته دفاع مقدس، صبح امروز ارتفاعات شاهو در منطقه پیاز دول، عرصه نمایش اقتدار یگان‌های نمونه سپاه پاسداران، نیرو‌های انتظامی و بسیج بود.

 

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در این رزمایش در سخنانی اظهار داشت: امروز مرحله نهایی رزمایش امنیتی محرم که توسط قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه، اجرا شد یکی از برنامه های اساسی است که ما در مناطق عملیاتی خود در شمال غرب ، جنوب شرق و غرب کشور داریم.

 

وی افزود: چهل روز پیش در شمال غرب کشور نیز رزمایش امنیتی غدیر را توسط قرارگاه حمزه برگزار کردیم.

 

وی گفت: امتیازی که این رزمایش ها دارند، این است که هم در زمین و هم در محیط واقعی انجام می شوند به طوری که دقیقا در منطقه حقیقی و واقعی مناطق عملیاتی می باشد.

 

وی ادامه داد: اینجا هم فرماندهان و نیروهای رزمنده و هم فرماندهان رده های تاکتیکی نسبت به تاکتیک های مختلف و شیوه های نبرد در این نوع جغرافیا تمرین و تجربه کسب می کنند.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران کشور ادامه داد: این نیروها هرچند که در عملیاتهای واقعی حضور دارند، اما بعضی از نیروهای جوان ما که در دانشگاهها مشغول تحصیل بوده اند، اکنون به یگان واگذار و در بین گردانهای با تجربه مخلوط و سازماندهی می شوند و با بکارگیری آنها در این رزمایش ها، و در کنار آنکه از تجربه گذشتگان نیز بهره خواهند برد، از دروس تئوری که فرا گرفته اند نیز به صورت عملی استفاده می کنند.

 

سردار پاک پور گفت: الحمد الله ما در منطقه غرب کشور مثل شمال و جنوب از امنیت خوبی برخوردار هستیم شاید برخی از اتفاقاتی که در سنوات گذشته شنیده و برخی از اتفاقات تروریستی افتاده باشد اما امنیت کاملا برقرار است و امنیتی که در این منطقه است در هیچ کجای دنیا نمی باشد.

 

وی با بیان اینکه ما امروز رزمایش در این منطقه برگزار می کنیم افزود: این منطقه زمانی جولانگاه عناصر ضد انقلاب و تروریست بوده است که به عنوان قرارگاهی برای آنها محسوب می شد.

 

وی ادامه داد: در این ارتفاعات بکر، جاده ای وجود نداشت و ضد انقلاب نیز از این بکر جغرافیایی استفاده و دست به اقدامات تروریستی می زدند که اکنون وضع مناسبی برقرار است.

 

وی با اشاره به بکارگیری نیروهای بومی منطقه گفت: بکارگیری نیروهای منطقه بومی از دیگر مزیت های این رزمایش است به طوری که نزدیک به 90 درصد نیروهای عمل کننده ما در رزمایش نیروهای بومی از پاوه و جوانرود می باشند .

 

وی در پایان گفت: در این رزمایش با استفاده از بالگردها، هم رزم با نیروهای زمینی ، هماهنگی با توپخانه ها و واحدهای پهبادی و یگانهای تکاوری نیز استفاده شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد