گزارشی از فعالیتهای عمرانی شهرداری پاوه در سال جاری

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296957|00:25 - 1396/09/23
نسخه چاپی
گزارشی از فعالیتهای عمرانی شهرداری پاوه در سال جاری
سرپرست شهرداري پاوه در گفتگويي با خبرنگار ما گزارشي از اهم فعاليت هاي عمراني شهرداري پاوه از ابتداي سال جاري را بيان كرد.

به گزارشهزار ماسوله، سرپرست شهرداري پاوه در گفتگويي با خبرنگار ما گزارشي از اهم فعاليت هاي عمراني شهرداري پاوه از ابتداي سال جاري را بيان كرد.

 

وي در ابتدا ضمن تبريك ماه مبارك ربيع الاول اظهار داشت: ارائه گزارش عملكرد به شهروندان كه ولي نعمتان حقيقي ما هستند جزء مهم ترين وظايف ما است؛ لذا در اين راستا بر آن شديم گزارشي مختصر از اهم فعاليتهاي عمراني شهرداري از ابتداي سال جاري را به استحضار شهروندان محترم برسانيم.

 

ميري افزود: كليه فعاليتهاي صورت گرفته با وجود محدوديت هاي مالي بسيار زياد و با حاكم نمودن انضباط مالي و با اهتمام و تلاش شبانه روزي پرسنل خدوم شهرداري و اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر (دور چهارم و پنجم) صورت گرفته است و در آينده نيز براي جلب رضايت شهروندان و خدمات رساني افزون تر از هيچ كوششي فروگذار نخواهيم كرد.

وي در ادامه روكش آسفالت معابر سطح شهر را از مهم ترين عملكردهاي عمراني شهرداري برشمرد و گفت: وضعیت نامطلوب و فرسوده آسفالت معابر و قدمت چندین ساله آن تبدیل به معضل و دغدغه‌ای بزرگ برای شهروندان و شهرداری در طول سالیان گذشته شده بود، و همین امر باعث شد اجرای آسفالت در پاوه به مهم‌ترین اولویت و رویکرد شهرداری تبدیل شود و طرح نهضت آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر، از جاده گردشگری آغاز شد و اکنون آسفالت جاده گردشگری، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهدای 26 مرداد، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان امام محمد شافعی، آسفالت خیابان ارشاد اسلامی و خیابان‌های شهدای فرهنگیان و دانشگاه واقع در شهرک فرهنگیان به اتمام رسیده است.

 

وی حجم عملیات را  8380 متر طول و مساحت کل آسفالت را 90000 متر مربع عنوان کرد و گفت: حدود 13300 تن آسفالت در اين رابطه مصرف شده و اعتبار هزینه شده را 22340 میلیون ریال عنوان نمود.

 

ميري ادامه احداث جاده بالادست شهر پاوه را از ديگر پروژه های مهم شهرداري پاوه عنوان کرد و گفت: احداث جاده بالادست که راهی برای برون رفت از معضل ترافیک پاوه محسوب می‌شود و نقش مؤثری در آینده شهر ایفا خواهد کرد و می‌تواند آغازی برای شروع فعالیت مهم و اساسی رینگ شهری استاندارد تلقی گردد، و نیز یکی از زیرساختهای اصلی در بحث گردشگری محسوب گردد، در سنوات گذشته حدود یک کیلومتر از آن با عرض 6 متر انجام اما به دلایلی ادامه آن متوقف شده بود، که سال گذشته با پیگیری‌های مستمر و کسب موافقت‌های اصولی از مبادی ذی‌ربط ادامه احداث آن (5/2 کیلومتر باقیمانده با عرض حداقل 9 متر) و تعریض 1 کیلومتر اولیه از 6 متر به 9 متر در دستور کار شهرداری قرار گرفت. اکنون جاده تا انتهای مسیر (از هولی تا آرامستان ملامقصود) باز و زیرسازی و دیوارسازی آن انجام شده و تعریض آن در حال اتمام می‌باشد. از ابتدای سال 1396 تا انتهای آبان برای این پروژه 8000 میلیون ریال اعتبار هزينه شده است.

وی ادامه احداث ایستگاه آتش‌نشانی در سه راهی بیمارستان را از پروژه های مهم دیگر بیان کرد و گفت: از دیگر اقدامات ضروری و مفید در راستای خدمات‌ دهی مطلوب به شهروندان،آغازاحداث ایستگاه شماره 2 آتش‌نشانی در سه راهی بیمارستان است. شعاع خدماتی آتش‌نشانی باید به نحوی باشد که با حداکثر دسترسی در کمترین زمان ممکن بتواند به ارائه خدمات بپردازد،اما در شهر پاوه به دلیل ترافیک سنگین گاهاً سه یا چهار برابر شرایط مورد انتظار زمان می‌برد و در نتیجه در بیشتر اوقات حضور آتش‌نشانان تأثیر چندانی در مهار حریق در بخش ورودی شهر نداشت واین مشکل منجر به بروز خسارات جبران‌ ناپذیری می‌شد.بنابراین سرعت عمل در مواقع حساس وسرنوشت‌ ساز و ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن به شهروندان تبدیل به دغدغه‌ ای جدی برایاین شهرداری شده بود و با پیگیری‌های به عمل آمده،تو افقات لازم جهت احداث ساختمان شماره 2 آتش‌نشانی انجام پذیرفت و ساخت آن آغاز گردید.

ساختمان مذکور به صورت اسکلت بتنی با زیربنای 468 متر مربع در طبقه همکف (محوطه اداری و عملیاتی و آشیانه) و زیربنای 265 متر مربع در طبقه اول و در مجموع 733 متر مربع با سازه‌ای با قابلیت افزایش طبقات احداث شده است.

اعتبار هزینه شده از ابتدای سال 1396 تا انتهای آبان:3700 میلیون ریال

 

وی ادامه داد: ساماندهی و بهسازی میدان مولوی از دیگر پروژه ها است که بافت بسیار قدیمی و سیمای نامناسب میدان مولوی (میدان مرکزی شهر) به دلیل عدم تقارن و چینش نامتناسب المان‌های موجود در آن، پستی و بلندی و ... از یک طرف و ایجاد ترافیک در محدوده میدان به دلیل استقرار جمعی از شهروندان دور میدان جهت گذراندن اوقات فراغت از طرف دیگر، اتخاذ تدابیری جهت ساماندهی آن را الزامی می‌نمود.

بنابراین به سبب شرایط ویژه آن ساماندهی میدان با یک طراحی بسیار مدرن و جدید و به عنوان یک پارک میدان در دستور کار شهرداری قرار گرفت تا هم سیمای مناسبی پیدا کند و هم فضایی در خور شأن برای سپری نمودن اوقات فراغت شهروندان محترم فراهم شود.
اعتبار هزینه شده:3000 میلیون ریال

 

وی گفت: احداث 6 سوئیت‌ اقامتی در پارک شهید کاظمی و تجهیز آنها يكي ديگر از پروژه هاي انجام شده مي باشد. و در اين رابطه افزود: شهرداری در گذشته اقدام به ساخت 9 دستگاه سوئیت اقامتی در محل مذکور نموده بود اما به سبب گردشگرپذیر بودن شهر و استقبال کم‌نظیر گردشگران، سوئیت‌های موجود پاسخگو نبود و به جهت رسالتی که شهرداری در این زمینه دارد و نیاز شهر به ماندگاری گردشگر و ایجاد ارزش افزوده برای شهر و افزایش درآمد سرانه ساکنان شهر و به دلیل واقع شدن سوئیت‌ها در بهترین موقعیت جغرافیایی شهر و دارا بودن بهترین چشم‌انداز برای گردشگران (اشراف به شهر پاوه و باغ‌ها و روستای دیدنی خانقاه)، سعی کرد به نوبه خود اقدامی در رابطه با رفع نیاز شهر و توسعه و رونق گردشگری شهر انجام دهد و به همین جهت تصمیم بر آن شد ظرفیت مذکور را توسعه دهیم.در نتیجه 6 سوئیت جدید در قالب طبقه اول ساختمان موجود (6 سوئیت موجود) احداث گردید و سوئیتهای موجود مرمت و محوطه آنها بهسازی و آسفالت گردید.
اعتبار هزینه شده:3000 میلیون ریال

وي در ادامه به پروژه احداث سرویس‌های بهداشتی (٩چشمه مردانه و ٦ چشمه زنانه) در بلوار جانبازان اشاره نمود و گفت: از آنجا که محدوده مورد نظر به جهت وجود پارک، بازارچه‌های مرزی و ترمینال مسافربری از موقعیت‌های با تراکم جمعیت بالای شهر محسوب می‌شود و به جهت ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ضرورت توسعه اماکن یاد شده بر کسی پوشیده نبود. بنابراین به دلیل ضرورت امر و برای رفع نیاز شهر و شهروندان و ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان و بالاخص مهمانان ارجمند احداث سرویس‌های بهداشتی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و اکنون عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
اعتبار هزینه شده:1000 میلیون ریال

 

سرپرست شهرداري پاوه گفت: ديگر پروژه انجام شده در سال ٩٦، ایمن‌سازی دیوار خیابان کمربندی قدیم مي باشد و اضافه نمود: جاده کمربندی قدیم به دلیل عدم وجود حفاظ، فاقد ایمنی لازم جهت تردد بود و لازم بود تدابیری در خصوص آن اندیشیده شود و از سازه‌ای استفاده شود که هم محکم باشد و هم کم‌هزینه و هم به سبب گردشگری بودن مسیر، شکیل بوده و به نحوی باشد که مانع دید نگردد و به همین دلیل تصمیم بر آن شد دیوار مالن 3-2 رجی انجام شود.

حجم عملیات:احداث دیوار سنگی با ملات ماسه و سیمان و نماسازی دو طرف مالنسفید به همراه نرمه‌کشی رویه و بندکشی نما به طول کل 625 متر و به طور متوسط در ارتفاع ٣ رج

اعتبار هزینه شده:1080 میلیون ریال

 

وي در ادامه ساماندهی و بهسازی میدان شهدا را يكي ديگر از پروژه هاي انجام يافته توسط شهرداري طي سال جاري عنوان و گفت:ساماندهی میدان شهدا که از میادین اصلی شهر می‌باشد در مساحت 110 متر مربع شامل احداث آبنمای یکپارچه بتن آرمه به مساحت 28 متر مربع و عایق‌کاری رطوبتی داخل میدان و سنگ‌کاری کف و بدنه آبنما و دور تا دور میدان و نصب المان آبنما و اجرای تأسیسات برقی و مکانیکی لازم و اجرای چمن اطراف آبنما
اعتبار هزینه شده:300 میلیون ریال

شهردار پاوه در ادامه گسترش پل سراب هولي (اصلاح هندسي سه راهي سراب هولي) به منظور احداث ميدان در مكان مذكور، تهیه ونصب تابلوی ورودی شهر، اجراي سرعت‌کاه در معابر سطح شهر و رنگ‌آمیزی آنها، زیرسازی و آسفالت انتهای خیابان آرامگاه (جاده آرامستان ملامقصود: از دوراهی غسالخانه تا آرامستان ملامقصود)، زیرسازی و آسفالت محوطه بازارچه شماره 3 واقع در بلوار جانبازان، ساماندهی محوطه زباله‌دانی سریاس و انجام پروژه‌های مشارکتی عمده از جمله: زيرسازي و آسفالت كوچه هورامان ١٠ واقع در شهرك ظفر، زیرسازی و آسفالت کوچه روبروی منازل سازمانی دادگستری پایین‌تر از میدان بسیج، دیوارسازی و زیرسازی و آسفالت کوچه جنب میدان بسیج، پله‌بندی کوچه واقع در دوراهی آرامگاه، آسفالت محوطه دبستان باهنر و راهنمايي شهداي ٢٠ خرداد و سایر پروژه‌های مشارکتی از قبيل: موزائيك فرش پياده رو جنب پاساژ ميدان شهدا، موزاییک فرش پیاده‌رو جنب پیاده‌رو جنب مسجد حضرت عبدا...، پله بندي قسمتي از كوچه انتهاي خيابان تكيه و ... را در مجموع با اعتباري بالغ بر ٣٣٢٠ ميليون ريال از دیگر پروژه ها عنوان كرد.

علی محمد میری در خصوص پروژه‌های در حال اجرا نیز گفت: ادامه عملیات آتش‌نشانی سه را بیمارستان، ادامه عملیات جاده بالادست، ترمیم جداول سطح شهر، جدولگذاری و زیرسازی و آسفالت مشارکتی خیابان جانباز (جنب مسجد دارالاحسان)، شروع به کار دیوارسازی انتهای معبر 8 متری روبروی منازل سازمانی دادگستری (میدان بسیج)، اصلاح هندسی سه راهی فرهنگیان، احداث ميدان در سه راهي بيمارستان و گازسوز نمودن کارخانه آسفالت نیز پروژه هایی هستند که در حال اجرا مي باشند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد