استقبال از مهمانان نوروزی با نان و دوغ محلی در باینگان+تصاویر

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295906|01:12 - 1396/01/03
نسخه چاپی
استقبال از مهمانان نوروزی با نان و دوغ محلی در باینگان+تصاویر
گروه نیک اندیشان باینگان ،با برپایی سیاه چادر وغرفه های فروش محصولات با پذیرایی از گردشگران در آغاز سال نو از مسافران وگردشگران نوروزی استقبال می کنند.

به گزارشهزار ماسوله، با ورود به باینگان و مشاهده مناطق بکر و زیبای آن که چشم هر بیننده ای را به طبیعت سرسبز به خیره وا می دارد، استقبال مردم آن نیز و شناساندن مناطق ان به مسافران ، اشتیاق دیدن آن مناظر برای گردشگران دوچندان خواهد شد.

 

گروه نیک اندیشان باینگان ،با برپایی بزرگترین سیاه چادر وغرفه های فروش محصولات با پذیرایی از گردشگران در آغاز سال نو از مسافران وگردشگران نوروزی استقبال می کنند.

 

مسئول برپایی استقبال از مسافران نوروزی بخش باینگان در گفتگویی با خبرنگار ما با بیان اینکه فرهنگ کوردی در دیگر مناطق در حال تقویت و حفظ شدن است اظهار داشت: با رایزنی های به عمل امده از چگونگی نابودی و کمرنگ شدن فرهنگ منطقه توسط مردم باینگان، برآن شدیم که گروهی به عنوان حافظ این فرهنگ تشکیل و به زنده نگه داشتن آن همت بگمارند.

 

غفور رستم زاده افزود: در پی آن ، گروهی تحت عنوان "گروه نیک اندیشان باینگان" در اول بهمن ماه سال گذشته با اهداف خاصی که شامل افراد تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده بدون هیچ تمایزی در بین اعضای گروه می شود، تشکیل گردید.

 

وی گفت: بر این اساس، تصمیم این گروه با کار خیرخواهانه آغاز و استقبال از مهمانان نوروزی و معرفی فرهنگ منطقه به ایرانیان را از اهداف اولیه خود در جذب گردشگر که در شان منطقه اورامانات باشد، تعیین نمود.

 

وی ادامه داد: فراهم نمودن اوقات فراغتی مناسب برای جوانان و گسترش اهداف گردشگری این منطقه در سالهای اتی نیز از دیگر اهداف این گروه خواهد بود.

 

وی جذب گردشگران داخلی و خارجی را با شناسایی مناطق دیدنی و بکر باینگان را از دیگر اهداف تشکیل این گروه بیان کرد.

 

رستم زاده با بیان اینکه با آغاز فعالیت های این گروه ،سیاه چادر و غرفه هایی در استقبال از مهمانان نوروزی برپا شده است خاطر نشان ساخت: در برپایی این سیاه چادر، مشارکت عمومی مردم باینگان

 

وی ضمن تشکر از مردم و شورای شهر باینگان در همکاری های به عمل آمده در برپایی این طرح اظهار کرد: در سطح باینگان دو غرفه که شامل انواع نان های محلی کلانه، خپکه(پشیه)، گزنکه(شلکینه)، و با نان و دوغ محلی و غذاهایی همچون آش و دخوا و همچنین محصولات صنایع دستی و محصولات باغی این منطقه و به طور کلی فرهنگ منطقه در معرض دید عموم قرار خواهیم داد.

 

رستم زاده با بیان اینکه رایزنی هایی با فرمانداری، بخشداری، و اداره میراث فرهنگی جهت برپایی اکوکمپ دائمی در طول سال در باینگان به عمل آمده است گفت: اکنون در صورت استقبال مهمانان و حضور آنها در این منطقه، بنا بر آن است که این سیاه چادر که قرار است تا 15 فروردین برپا باشد، تا آخر فروردین تمدید خواهد شد.

 

وی گفت: انتظار ما هم از مسئولین این است با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، و با در نظر داشتن همکاری های رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان با گروه ما، این است که ما واقعا برای این کار سرمایه گذاشته ایم و کل سرمایه برپایی این محل با مشارکت مردمی تامین شده است و از جانب هیچ مسئولی هیچ هزینه ای دریافت نشده است.

 

وی ادامه داد: انتظار از مسئولین هم این است که درست است اکنون در زمان، انتخابات به سر می بریم، اما با حضور خود، این محل را به مردم و مهمنانان و گردشگران معرفی کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد