نقدی بر جوابیه شهرداری پاوه/ وقتی که شهرداری پاوه، مساعدت اهالی محل را با جوابیه ، پاسخ می دهد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295669|00:07 - 1395/11/15
نسخه چاپی
نقدی بر جوابیه شهرداری پاوه/ وقتی که شهرداری پاوه، مساعدت اهالی محل را با جوابیه ، پاسخ می دهد
در این جوابیه آمده است که این سایت خبری تحلیلی به سیاه نمایی اقدام کرده است، اما در اینجا در کنار مشکلات انتشار داده شده مردم در این سایت خبری تحلیلی، اما بخشی از گزارش عملکرد عمرانی شهرداری را انتشار خواهیم داد، و قضاوت سیاه نمایی را به دست خود مردم خواهیم داد.

به گزارشهزار ماسوله، یکی از وظایف اصلی رسانه ها و بااطبع خبرنگاران، انتقال مشکلات موجود در جامعه به مسئولین می باشد و برای بازگو کردن حقیقت و بازتاب واقعیت به جامعه، رسالت خطیر اطلاع رسانی را بر دوش دارند که می‎توانند با منتقل کردن مشکلات مردم نقش موثری در جامعه ایفا کنند.

 

از این رو خبرنگاران با قبول مسیری پر مخاطره، برای به تصویر کشاندن حقایق در تلاش اند و به عنوان پلی ارتباطی میان مردم و مسوولان بازتاب دهنده ی مشکلات موجود در جامعه هستند.

 

در حقیقت وظیفه خبرنگاران است تا کاستی ها و تبعیض های موجود را برجسته و منعکس کنند و با پیگیری مستمر، تا برطرف شدن آن مشکل از پا ننشینند.

 

در این راستا و بیان مشکلات جامعه، هموارهسایت خبری تحلیلی هزارماسولهدر زمینه های مختلف خواستار منعکس کردن مشکلات مردم بوده و در جهت مرتفع نمودن این مشکلات اقدام به انتشار گزارش ها و انتقادها کرده است.

 

در انتشار این گزارش ها و انتقادهای سازنده هم ،عملکرد آن دستگاهمد نظر بوده و نسبت بهمدیر و مسئول آن سازمان هیچ گونه غرضی من باب بی احترامیبه وجود نخواهد آمد، اما متاسفانه برخی از مدیران در دستگاه متولی خود ، علاوه بر آنکه فرهنگ نقدپذیری را ندارند، بلکه در جهت مقابله با مدیران سایت عمل می نمایند.

 

آنچه که حائز بیان است این است که بیان مشکلات مردم شهرستان ، همواره از اهداف سایت خبری تحلیلی هزارماسوله خواهد بود، و در چند روز اخیر هم با آغاز بارش های سنگین برف، گزارشات متعددی از مسدود شدن راههای ارتباطی روستاها و بازگشایی و برف روبی این راهها و خیابانهای سطح شهر پاوه ، را انتشار داده است.

 

بر همین اساس که این سایت خبری تحلیلی، نقاد عملکرد و منعکس نمودن مشکلات بوده است،شهرونداننیز مشارکت مطلوبی را در بیان مشکلات خود جهت انتشار داشته اند، که برای نمونهزمین گیر شدن خودروهای اهالی محل شهید رضا مصطفی زاده به جهت بارش های سنگین برف از روز جمعه هفته گذشته مورخ 8 بهمن ماه و عدم تردد در این کوچه تا تاریخ 12 بهمن ماه، باعث شد که خود اهالی محل با ارسال تصاویری به این سایت خبری تحلیلی، از وجود برف سنگین و یخ و عدم برف روبی این کوچهخواستار مساعدت شهرداریجهت رفع این مشکل شدند.

 

یکی از اهالی محل در این رابطه به خبرنگار ما می گفت: خیابان مهمانسرا و کوچە شهید رضا مصطفی زاده مشرف بر زمین شهری پاوه، که تردد خودروها در روزهای عادی در این مسیر روان است، اما با بارش برف در این شهرستان، تردد را برای اهالی محل پس از 4 شبانه روز با مشکل مواجه کرده است.

 

همین مشکل باعث گردید تاگزارشی که خود اهالی محل ارسال کرده بودند،با عنوان اهالی محل خواستار مساعدت شهرداری جهت حل مشکل هستند، اما گویاشهرداری پاوه در این زمینهجوابیهگزارش مردمی را بر مساعدت ترجیح داده اند،و در جوابیه خود ، گزارش مردمی را مغرضانه و هدف دار خوانده است.

 

باید گفت که شهرداری‌ها، به عنوان مدیران محلی، وظیفه ساماندهی و نظم بخشی فعالیت‌های محلی شهروندان را به عهده دارند. وظیفه مدیریت شهری در یک شهر تنها نظافت و جمع آوری زباله و خدمات شهری نیست. بلکه شهر موجودی زنده است و نیازمند برنامه ریزی و ساماندهی تمامی ابعاد می باشد.

 

این سازمان وظیفه دارد تا علاوه بر این خدمات، در فصل زمستان نیز اقدام به برف روبی خیابانهای سطح شهر جهت تردد روان مردم نماید، چرا که شهروندان بنیان آن شهر هستند و می طلبد همواره مدیریت های شهری توجه جدی به فراهم نمودن خدمات لازم شهروندان، داشته باشند.

 

از طرفی گزارش انتشار داده شده در این سایت، اززبان اهالی محلمی باشد که می گفتند، با وجود توقف بارش های برف در شهرستان، به مدت سه روز،اما شهرداری هیچ توجهی را نسبت به انباشته شدن برف و وجود یخبندان که در بسیاری موارد تردد را برای فرزندان ما به مدارس به مشکل مواجه کرده است، ندارد.

 

از طرف دیگر نیز این گزارش و مدیر سایت را بهبی دانشی، بی تجربگی، غیر کارشناسانه، هدفمند و مغرضانهمتهم می نمایند، در حالی که برای هر فردی با دیدن تصاویر مشخص می شود، که خودروها در میان برف زیاد زمین گیر شده وواقعیت این موضوع را به روشنی آشکار می سازد.

 

این سایت خبری اعلام می دارد که خطاب عنوان کردن این گزارش بههدفمند و مغرضانه،باعث گردید که خبرنگار ما خود حضورا به محل مراجعه کرده و گزارش مردمی را جهت تنویر افکار عمومی انتشار دهد.

 

قربانی صحراییاز ساکنان این محل در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: از شروع بارش های برف از روز جمعه هفته گذشته، تا دیروز، ما مشکل تردد در رفت و آمد را با وجود بارش های سنگین برف داشتیم که شهرداری، تا روز دوازدهم بهمن ماه ساعت 16 عصر، هیچ اقدامی را در برف روبی این کوچه انجام نداد.

 

هزارماسوله:گفتنی است که گزارش عدم برف روبی این کوچه در تاریخ 12 بهمن ماه ساعت 1و 48 دقیقه بامداد در این سایت انتشار داده شد(اینجا بخوانید)

وی با بیان اینکه تردد در این مدت برای ما مشکل بود افزود: در این روز(12 بهمن) شهرداری با وجود آنکه خودروهای زیادی در بین برف زمین گیر شده بودند، اقدام به برف روبی کوچه کرد.

 

وی گفت: پس از برف روبی این کوچه همزمان به پاشیدن نمک اقدام کردند ولی آن هم با فاصله هایی ده متر ، که هیج تاثیری را در ذوب یخ ها نداشت.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این مشکلات، در روزهای عادی و بدون برف هم شهرداری اقدام به جمع آوری زباله این محله را نمی کند و باید خود اهالی زباله های خانگی خود را تا خیابان اصلی به دوش بکشند.

 

وی گفت: در این چند روز، اهالی محل خود اقدام به برف روبی کوچه کردند و با توجه به سنگین بودن برف، تنها بازگشایی برای تردد اهالی امکان پذیر شد.

 

یکی دیگر از شهروندان در این باره به خبرنگار ما می گفت: از زمان بارش برف در منطقه، ماشین آلات شهرداری ، تا خیابان اصلی مهمانسرا اقدام به برف روبی این خیابان کردند و دلیل برف روبی این کوچه را با وجود آنکه تا خیابان اصلی تیغه زنی کردند، از آمدن به کوچه خودداری ورزیدند و پس از آن ما به مدت جهار شبانه روز خودروهایمان زمین گیر شدند.

 

فریق حسینی افزود:پس از انکه هوا نیز آفتابی گردید و تمامی خیابانها تردد در آن آزاد بود، اما تردد در این کوچه برای ما مشکل و در مضیقه قرار گرفته بودیم.

 

وی گفت: علاوه بر آن که اهالی این محل نیز زیاد می باشند، در صورتی که نیاز به مراجعات پزشکی و بیمارستان می بود، اما این با مشکل همراه بود و باید مسافت 500 تا 600 متری را تا خیابان اصلی در بین یخ و برف طی نماییم.

 

یکی دیگر از ساکنین محل به ناماسفندیار شریفیبه خبرنگار ما گفت: چند روزی است که در این محل با وجود بارش های سنگین برف و عدم برف روبی این کوجه توسط شهرداری، عملا از خودروی شخصی خودم، جهت تردد استفاده نکرده ام.

وی افزود: هر زمان در این شهرستان بارش برف را داشته ایم، این کوچه برف روبی نشده است و با وجود آنکه سه سال تمام را در این محله می باشم، در روز 12 بهمن ماه این اولین باری بود که ماشین آلات شهرداری جهت برف روبی در این محل حضور یافت و هر بار هم اهالی محل، شخصا به پاشیدن نمک اقدام کرده اند.

 

وی گفت: از یک طرف خودروها در این محل زمین گیر شدند و از طرف دیگر، تردد دانش آموزان ما به مدارس با وجود یخبندان با مشکل همراه بود که هر روز ما باید فرزندان خود را تا خیابان اصلی همراهی می کردیم.

 

ایرج محمدیاز دیگر ساکنین این محل نیز به خبرنگار ما گفت: ما خودمان اقدام به برف روبی جاده نمودیم بلکه بتوانیم حداقل تردد خود را برای عبور و مرور آزاد کنیم.

 

وی افزود:انتشار گزارشی در سایت خبری تحلیلی هزارماسولهمبنی بر تردد سخت و عنوان نمودن عدم برف روبی این کوچه، توسط شهرداری، باعث شد تا پس از چهار شبانه روز ، نهایتا شهرداری به برف روبی اقدام کند.

 

وی نیز دو عکس قبل از برف روی کوچه را برای ما ارسال کرد.

یکی دیگر از ساکنین محلنیز که تصاویری از زمان زمین گیر شدن خودروها برای ما ارسال کرده بود ، با ارسال پیامی مجدد به این سایت خبری تحلیلی نسبت به جوابیه شهرداری اظهار کرد: در جواب،جوابیە شهرداری پاوه نسبت بە خبر عدم برف روبی کوچەهای شهر پاوه،اینجانب به عنوان یک شهروند،که حق نظارت بر مسائل شهری را که یکی از وظایف تک تک احاد مردم میدانم،در تاریخ یازدهم بهمن ماه،نسبت به تهیه این گزارش وعکاسی از این محله مذکور پرداختم وباتنی چنداز افراد این محله که خود هم ساکن این محله میباشم،صحبت به عمل امد و نسبت به عملکرد شهرداری به دلیل اینکه چند روزیست که بارش برف انجام گرفته،هیچگونه ترددی از این محله امکانپذیر نمیباشد ونسبت به عملکرد واحد خدمات شهری شهرداری معترض بودیم.

 

وی گفت: شایان ذکر است که تعداد پنجاه خانوار ساکن این کوچه میباشیم و اینجانب هم برحسب وظیفه این گزارش راتهیه و به سایت محترم هزار ماسوله ارسال نمودم.شایان ذکر است که اینجانب نسبت به صحت و سقم این گزارش،کاملا پاسخگو میباشم و جوابگوی شهرداری پاوه در اسرع وقت هستم.

 

هزارماسوله: باید گفت که شهرداری زمانی که به تغییر کاربری زمین به ساخت منازل مسکونی اقدام می کند باید، خدمات لازمی را نیز با تعیین کوچه، خیابان ، احداث جداول ، پله بندی و... ارائه دهد، نه اینکه تنها دریافت عوارض ناشی از تغییر کاربری و یا عوارض ماهانه جمع آوری زباله را مد نظر داشته و از هر گونه ارائه خدمات دیگر پس از احداث منازل مسکونی خودداری ورزد.

 

در این جوابیه آمده است که این سایت خبری تحلیلی به سیاه نمایی اقدام کرده است، اما در اینجا در کنار مشکلات انتشار داده شده مردم در این سایت خبری تحلیلی، اما بخشی از گزارش عملکرد عمرانی شهرداری را انتشار خواهیم داد، و قضاوت سیاه نمایی را به دست خود مردم خواهیم داد.

 

چند مورد از گزارش عملکرد و مشکلات مردم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد