در کلاس تفسیر قرآن کریم ماموستا قادری؛

جاری شدن اشک مردم با سخنان دو معلول نابینای پاوه ای/آنچه در کلاس تفسیر قرآن کریم، با حضور معلولان در مسجد قبای پاوه گذشت

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295404|22:48 - 1395/09/16
نسخه چاپی
جاری شدن اشک مردم با سخنان دو معلول نابینای پاوه ای/آنچه در کلاس تفسیر قرآن کریم، با حضور معلولان در مسجد قبای پاوه گذشت
به مناسبت هفته تکریم معلولین، جمعی از معلولان و خانواده های آنان در کلاسهای تفسیر قرآن کریم جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری که در مسجد قبای پاوه برگزار شد، حضور یافتند.

به گزارشهزار ماسوله، به مناسبت هفته تکریم معلولین، جمعی از معلولان و خانواده های آنان در کلاسهای تفسیر قرآن کریم جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری که در مسجد قبای پاوه برگزار شد، حضور یافتند.

 

در ابتدای این کلاس، دو نفر از معلولان نابینای پاوه به اسم های غزل بهرامی و دریا حسینی در سخنانی تاثیر گذار از وضعیت جسمانی خود، اشک بینندگان را سرازیر کردند به طوری که سخنان آنها باعث گریه و ناراحتی برخی از حاضرین شد.

 

متعاقبا فیلم سخنان این دو نابینا نیز ، انتشار داده می شود

 

در ادامه امام جمعه پاوه در سخنانی با اشاره به زندگی سخت خانواده های معلولین در پاوه اظهار داشت: والدینی که برای این فرزندان معلول خود در طول سالیان متمادی، حتی برای کسب علم و دانش، هر روز را در درب مدرسه منتظر می مانند، تا اینکه فرزند معلول خود را به منزل ببرند، متحمل زحمات زیاد و طاقت فرسایی می شوند.

 

ماموستا ملا قادر قادری خطاب به والدین این معلولان گفت: والدین این معلولان انسانهایی صابر، آرام و اهل قرآن هستند و شما باید بدانید که خداوند به شما نعمت داده است و فکر نکنید که خداوند از شما انتقام می گیرد.

وی ضمن اظهار تاسف از عدم حضور در مدرسه آنها در سالگرد تکریم از معلولان به جهت کمبود وقت گفت: با تلاشهای مدیر آموزش و پرورش پاوه امشب ، این معلولان شهرستان در کلاس تفسیر قرآن کریم حضور یافته اند.

 

وی گفت: این دو نابینای معلول که در ابتدا سخنانی را روا داشتند، به راستی درس بزرگی را به همه ما دادند و والدین آنها هم قطعا از جانب پروردگار پاداش اخروی را به سبب آنکه به این دختران حفظ قرآن را آموزش داده اند، دارند.

 

در ادامه مدیر آموزش و پرورش پاوه نیز اظهار داشت: برگزاری کلاس تفسیر قرآن کریم جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری، که به واقع در این عصر که در تمام جهان به عصر افسردگی و غم و اندوه معروف است کلاسی دانشگاهی است که در این شب گویا با ریخته شدن آب مطهری در این کلاس معنوی، تا حدودی درون چرکین ما را پاک خواهد کرد.

 

مختار برزگر با بیان اینکه هرنوع تغییرات درونی در انسانها با روشهای مختلف در تقرب به درگاه الهی باعث می شود که هر لحظه خداوند را از یاد نبرد گفت: این عصر به عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات معروف است و فرصت صله رحم را برای ما و اطرافیان ما نگذاشته است.

وی ادامه داد: همه ما به سرعت در این عصر ارتباطات مستقیم در حرکت هستیم و هیچ توجهی را نسبت به اطراف خود نداریم که چند نفر افراد بینوا، فقیر و بی سرپرست وجود دارد که شاید توجه به این افراد، همان تقرب الهی را برای ما رقم بزند.

 

وی با بیان اینکه این هفته به هفته تکریم معلولین معروف بود،گفت: معلول چیزی نیست که خاص یک گروه باشد بلکه در کمین همه ما قرار دارد و خاص انسان خاصی نیست و امشب نیز حضور این دو معلول نابینا برای همه ما، نوعی شوک و بیداری بود.

 

برزگر با بیان اینکه رسیدگی و سر دادن به معلولان پاوه، درس بزرگی را برای ما دارد گفت: مدرسه طلوع پاوه ، 46 نفر معلول دارد که 23 نفر از آنان دختر و 23 نفر دیگر پسر هستند که با عناوین ناشنوا، نابینا، کم توان ذهنی، چند معلولیتی ، اختلالات رفتاری، جسمی حرکتی و ناتوانیهای یادگیری هستند و جالب تر از آن همه معلمان با عشق و علاقه در این مدرسه زحمت می کشند.

 

وی با اشاره به چگونگی حضور معلولان در حاشیه کلاس تفسیر قرآن کریم ماموستا تصریح کرد: هدف ما این بود که اعلام کنیم که در اطراف ما هم چنین افراد معلولی هستند که خانواده های آنها، کانون صبر هستند و از بسیاری از مزایای خود به جهت این فرزندان معلول خود ،محروم می شوند.

 

وی اظهار کرد: این خانواده ها کسانی هستند که صفای خود را تقدیم رضای خدا می کنند و شعار آنها این است که خدایا ما راضی به رضای تو می باشیم و قطعا این هم برای ما نعمت و درس است.

 

وی با بیان اینکه پیامبر بزرگوار اسلام(ص)1438 سال پیش ، کافران را در مقابل با سواد کردن مسلمانان آزاد می کرد تصریح کرد: ترس نبی مکرم اسلام از بی علمی و بی دانشی مسلمانان بیش از حمله مجدد کافران به آنها بود، دقیقا بسان همین معلولان ما است که همان سنت رسول الله را به طور کامل با حفظ قرآن در پیش می گیرند.

 

وی افزود: این معلولان حاضرند که با تمام سختی قرآن را حفظ کنند و این هم برای ما درس بزرگی است.

 

وی خاطر نشان ساخت: بر اساس تحقیقات به دست آمده 6 درصد متولیدن هر سال استثنایی هستند و آن 6 درصد هم گاها جزء نوابغ و یا جزء اختلالات ذهنی می باشند، و کل جمعیت دانش آموزی جهان 15 درصد جزء معلولین است که 1 درصد از آن در ایران هستند و از این یک درصد نیز 46 نفر سهم شهرستان پاوه است که 21 نفر از آنها در مرکز شهر که به نسبت جمعیتی نسبت به شهرستان های اطراف کمتر است.

 

وی افزود: بسیاری از موارد این معلولیت در شهرستان ناشی از ازدواج های فامیلی، و بسیاری از موارد دیگر هم به عدم ازدواج فامیلی بر می گردد پس معلولیت در کمین همه ما قرار دارد.

 

در پایان این کلاس جناب حاج ماموستا ملا قادر قادری با خانواده های این معلولان نیز دیدار نمود.

 

امام جمعه پاوه در این دیدار ضمن تشکر از والدین صابر گفت: به حقیقت معلولان پاوه درس صبر، قناعت، تسلیم و ایمان به قضا و راضی به آنچه که در این دنیا داریم را به ما داده اند.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: وجود این معلولان را به لطف پروردگار و به خیر بدانید و من به نیز از شما تشکر می کنم که متحمل زحمات زیادی می شوید .

 

وی گفت: این قضیه را به نقص اجتماعی ندانید و به عنوان عقب ماندگان از کاروان جامعه تلقی نکنید و به عنوان حادثه در زندگی بدانید و لاجرم در کنار این حادثه هم گام بردارید و این دو خانواده که فرزندان را به قرآن خواندن فرا گرفته اند مطمئنا در نزد خداوند پاداش بزرگی را دارند.

 

وی گفت: من به این والدین به سبب صبوری آنها آفرین عرض می کنم و می گویم که احساس نکنید که این دختر نابینا معلول است بلکه این دختر نابینا نوری در آن منزل است.

 

با تشکر از آقاین کامران امینی و بهروز محمدی در ارسال تصاویر و فیلم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد