گراني و گلايه هاي مردم از بازار پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295322|21:50 - 1395/09/02
نسخه چاپی
گراني و گلايه هاي مردم از بازار پاوه
بسیاری از مردم، از سیل گرانی در بازار پاوه شکایت دارند و از خريد كالاها رغبت خاصي را از خود نشان نمي دهند، اين در حالی است که شهروندان خواهان نظارت بیشتر مسئولان و برخورد با پدیده گرانفروشی هستند.

به گزارشهزار ماسوله، شهرستان پاوه از جمله شهرهایی است که به واسطه برخورداری از مواهب الهی و طبیعی همچون طبيعت كوهستاني، آب و هواي معتدل و چشم اندازهاي زيبا، در زمره شهرهای گردشگري به شمار می‌رود که در طول ایام سال همواره با کوچک‌ترین تعطیلات، مسافران و گردشگران زیادی را جذب می کند.

 

نوسانات قیمت و تورم و گرانی در پاوه به حدی است که حتی مسافران و گردشگرانی که برای گذران تعطیلات قصد سفر به این شهر را دارند، کالاهای ضروری خود را از ديگر شهرها خریداری می کنند و به این جا می آورند، مردم بومی شهرستان نیز گاه به شهرهای اطراف همچون جوانرود جهت خريد ارزان تر اقلام می روند، و این موضوع با احتساب هزینه‌های رفت و برگشت، باز هم برای آنان از نظر اقتصادی به صرفه است.

 

گویی شهر توريستي پاوه نتیجه معکوس را داشته و به جای رونق و شکوفایی اقتصاد و افزایش رفاه حال شهروندان، گرانی مضاعفی را برای مردم به ارمغان آورده است و هیچ واکنش اساسی و ریشه‌ای هم نسبت به تورم و گرانی خاص نشان داده نمی‌شود در حالی که اگر نظارت و مدیریت قوی و کارآمد در اين شهرستان وجود داشته باشد دیگر نه آن مسافران و گردشگران در خارج از شهر پاوه اقلام خود را تامين مي كردند و نه افراد بومي شهرستان به شهرهاي همجوار جهت خريد،  می رفتند.

 

بسیاری از مردم، از سیل گرانی در بازار پاوه شکایت دارند و از خريد كالاها رغبت خاصي را از خود نشان نمي دهند، اين در حالی است که شهروندان خواهان نظارت بیشتر مسئولان و برخورد با پدیده گرانفروشی هستند.

 

چند نرخی بودن قیمت اقلام مهم مصرفی در شهرستان پاوه باعث شده است که گرانی و تورم در این شهرستان ایجاد شده و به تبع آن خلوت بودن بازار پاوه را به دنبال داشته است.

 

متاسفانه اگر اقدامي از قبيل جريمه نيز از دستگاههاي نظارتي بر واحدهاي صنفي در شهرستان پاوه تحميل شود، اصناف نسبت به بالا كشيدن قيمت اجناس جهت جبران جريمه هاي خود اقدام مي كنند كه در نهايت دود اين اقدامات به چشم مصرف كننده و مردم خواهد رفت.

 

ذکر این نکته هم ضروری است که شهر پاوه با توجه به وضعیت خاص جغرافیایی خود، نسبت به جمعیت، دارای مغازه های کمتری است و همین عامل باعث شده است تا مالکان، مبلغ هنگفتی را برای اجاره مغازه خود تعیین کنند و در مقابل صاحبان اصناف نیز از نبود بازار مناسب، به بالا کشیدن قیمت اجناس خود اقدام می کنند.

 

از نکات دیگری که از بازار پاوه قابل مشاهده است، عدم تعیین مکان مشخصی از فروش کالاهای مشابه در کنار یکدیگر است که گاها مشتری برای تهیه کالای خود، ابتدای شهر تا انتهای شهر را طی نماید، بلکه بتواند کالای مرغوب خود را بدست آورد، و همین امر نیز باعث شده است که بازار رقابتی در بین واحدهای صنفی حذف شده و قیمت کالا به دلخواه صاحبان اصناف تعیین شود.

 

خواست مردم از دستگاههاي نظارتي در اين راستا، برای ثبات بازار و کنترل گران‌فروشی نظارت و كنترل بیشتر بر بازار است و با هر گونه گران‌فروشی برخورد کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد