شهروند خبرنگار/

قطع چندین اصله درخت در سراب هولی پاوه/درخت کهنسال چنار سراب هولی در معرض نابودی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295289|12:30 - 1395/08/25
نسخه چاپی
قطع چندین اصله درخت در سراب هولی پاوه/درخت کهنسال چنار سراب هولی در معرض نابودی
دیروز چندین اصله درخت، در سراب هولی پاوه و در کنار درخت کهنسال چنار، قطع شدند.

به گزارشهزار ماسوله،دیروز چندین اصله درخت در سراب هولی پاوه ، قطع شدند.

 

پس از احداث منبع آب در سراب هولی ، بسیاری از درختان در این مکان قطع و نابود شدند و اکنون نیز بخشی از درختان این مکان که در قسمت بالاتر از این منبع، و در کنار درخت کهنسال سراب هولی پا برجا بودند در اقدامی قطع شدند.

 

این قسمت از وجود درختان در سراب هولی که در حد فاصل بین دو خیابان قرار دارند، در قسمتی نیستند که قصد تعریض خیابان را داشته باشند، اما تصمیم به قطع و نابودی این درختان را گرفته اند.

 

به هرحال این درختان که سال های سال موجب سرسبزی و زیبایی تنها قسمت باقی مانده سراب هولی شده بود در اقدامی ، چند اصله درخت این مکان قطع شدند.

 

این در حالی است که در کنار این درختان ، درخت کهنسال سراب هولی با قدمتی بیش از 120 سال واقع است.

 

گفتنی است که ساسان نقی زاده در گفتگویی در خرداد ماه سال جاری درخت چنار سراب هولی را بیمار عنوان کرد و گفت:  این درخت دارای موریانه است که با کمترین هزینه می توان این موریانه را نابود کرد، و در اطراف این درخت با قدمت بیش از 120 سال، مقداری حفاری و بتن ریزی شده است که با پیگیری به عمل آمده، به ریشه های این درخت کمترین آسیبی وارد شد، ولی باز در خطر نابودی قرار دارد و اداره میراث فرهنگی قول مساعد داده است که زمانی که این اثر ثبت ملی شود مکان زیبایی را برای مسافران و گردشگران ایجاد کند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد