کم آبی در روستای لاران سفلی زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294978|23:52 - 1395/06/28
نسخه چاپی
کم آبی در روستای لاران سفلی زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است
این روستا با 40 خانوار از جمعیت 250 نفری برخوردار است که کم آبی در این روستا باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم این روستا شده است.

به گزارشهزار ماسوله، روستای لاران سفلی، روستایی از توابع بخش باینگان شهرستان پاوه در پایین تر از شهر لانه وره واقع است.

 

این روستا با 40 خانوار از جمعیت 250 نفری برخوردار است که کم آبی در این روستا باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم این روستا شده است.

 

اکثریت مردم این روستا دامدار و باغدار هستند و محصولات عمده باغی این روستا نیز گردو، توت و انگور می باشد.

 

یکی از مشکلات مردم این روستا مشکل آب می باشد که اهالی این روستا در گفت وگو با خبرنگار ما، به مشکلات خود اشاره می کردند و علاوه بر مشکل کم آبی نبود گاز را از دیگر مشکلات روستا عنوان می کردند.

 

یکی از ساکنین این روستا به خبرنگار ما گفت: ما هرساله مشکل کم آبی را داریم به طوری که مجبور به خرید آب شرب در روستاهای اطراف خود می شویم.

 

وی افزود: این روستا دارای چند چشمه آب شرب می باشد که چشمه های بالایی این روستا تنها برای باغداری مورد استفاده قرار می گیرند.

 

وی گفت: آب این چشمه به اندازه ای نیست که برای شرب ، مورد استفاده قرار بگیرد و تنها ، چشمه ای در نزدیکی این روستا است که مورد استفاده مردم روستا قرار می گیرد.

 

یکی دیگر از ساکنین می گفت: روزانه ما آب شرب را از روستاهای اطراف خریداری کرده و با مخزن های مخصوص آن را به داخل منبع آب روستا انتقال می دهیم.

 

وی افزود: در قسمت پایین تر روستا و در مجاور جاده ارتباطی، مکانی در دگاگوره وجود دارد که  با وجود آب در این نقطه ظرفیت احداث چاه آب را دارا بوده که در صورت احداث و انتقال آن به روستا مشکل کم آبی مرتفع خواهد شد.

عضور شورای این روستا نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:  این روستا دارای 40 خانوار و 250 نفر جمعیت دارد که هر ساله وضعیت نامناسبی را از لحاظ کم آبی داریم.

 

محمد زارعی افزود: ما روزانه آب شرب را از کانی سلیمان در میگوره برای مردم روستا خریداری می کنیم و درصورتی که این آب خریداری نشود، چشمه اصلی روستا تنها ظرفیت 15 خانوار را دارد.

 

وی با بیان اینکه بخشدار هم در این زمینه کمکیار ما بوده است گفت: روزانه ما 7 هزار لیتر آب شرب را با کمکهای اداره آب و فاضلاب روستایی خریداری و آن را به داخل منبع روستا انتقال می دهیم.

 

وی در پایان با اشاره به مشکلات عمده روستا گفت: مشکل نبود گاز و نبود مدرسه ای مناسب برای تحصیل فرزندان ما، نیز در این روستا از دیگر مشکلات عمده ما خواهد بود که انتظار ما این است که این مشکلات با کمک مسئولین مرتفع گردند.

 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد