وضعیت نامناسب منابع آبی شهری پاوه در سراب هولی/وقتی که وجود دام در کنار منبع آبی، امکان به وجود آمدن بیماری را تشدید می نماید

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294969|01:45 - 1395/06/27
نسخه چاپی
وضعیت نامناسب منابع آبی شهری پاوه در سراب هولی/وقتی که وجود دام در کنار منبع آبی، امکان به وجود آمدن بیماری را تشدید می نماید
یکی از اهالی محله سراب هولی گفت: با توجه به جاری شدن آب اضافی منبع آبی سراب هولی پاوه ، برای اهالی این محل مشکلاتی را به وجود آورده است.

به گزارشهزار ماسوله،آب شرب همواره یکی از نیازهای ضروری و حیاتی بشر است که بستگی به نوع استفاده آن در صرفه جویی در نقاط مختلف به یک بحران تبدیل شده است.

 

آب شرب منبع سراب هولی پاوه و چاههای بیدمیری و همچنین چورژی، منبع تامین آب شهری پاوه است که در فصل گرما به علت خشک شدن بسیاری از چشمه ها، برخی از دام های این منطقه جهت آبخوری به این محل که از نقاط مسکونی نیز بوده است سرازیر می شوند.

 

در چند سال گذشته مشکل کمبود آب در شهر پاوه باعث شد که آب چاههای روستای چورژی را نیز به مدار آب شرب پاوه جهت جبران کمبود آب آشامیدنی وارد کنند، علاوه بر آن ، چشمه دائمی و پرآب واقع در پایین تر از سراب هولی را نیز به جهت جبران کمبود آب با پمپاژ ، آن را به منبع آب سراب هولی انتقال دادند.

 

با این وجود که آب شرب را از نقاط مختلف برای تامین آب شرب شهری تامین کرده اند، در صورتی می توان گفت که مشکل آب شرب پاوه مرتفع گردیده است که آب هانی کوان را نیز به مدار پاوه انتقال دهند که هنوز پس از گذشت 6 سال این پروژه به مرحله بهره برداری نرسیده است.

 

در کنار این پروژه های انتقال آب به مدار شبکه آبرسانی پاوه و جمع آوری آن در منبع آب این شهر در سراب هولی، که آب اضافی آن در دره برای درختان سرازیر می شود، اکنون وجود مشکلاتی باعث نارضایتی اهالی ساکنین محله سراب هولی شده است.

 

یکی از ساکنین این محل در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص ایجاد مشکلاتی برای اهالی محل اظهار داشت: اکنون در این فصل گرما و کمبود آب در چشمه سارها، و با توجه به جاری شدن آب اضافی منبع آبی سراب هولی پاوه ، برای اهالی این محل مشکلاتی را به وجود آورده است.

 

وی افزود: با سرازیر شدن آب اضافی به دره و به جهت آبخوری برخی از دام های این شهرستان که از وجود منابع آبی بی بهره هستند، دام ها را به این محل در جنب منبع آب شهری، انتقال می دهند.

 

وی گفت: این در حالی است که با انتقال دام به این محل، دقیقا در نقطه فوقانی چشمه دائمی آب شرب پاوه که آب آن به داخل منبع انتقال می یابد، قرار دارند.

 

وی ادامه داد: نه تنها وجود این دامها در بالاتر از این چشمه آب شرب و ایجاد محلی نامناسب در آن، هر لحظه امکان بروز بیماری هایی را برای مردم تشدید می نماید، بلکه انتقال این دام ، به پایین دره باعث به وجود آمدن گرد و غبار زیاد، برای اهالی محل شده است.

 

وی افزود: زمانی را که این دام ها در کنار محل زندگی ما حرکت می کند، با ایجاد گرد و غبار ،تنها به مشکلات ما می افزایند.

 

یکی دیگر از ساکنین محل به خبرنگار ما می گفت: از اداره آبفای پاوه تقاضا داریم که در صورت امکان، محل مناسب دیگری را با در اختیار گذاشتن منابع آبی، برای دام های آنان که روزانه چند بار از کنار خانه های ما عبور می کنند، ایجاد کند.

 

وی افزود: در این صورت هم امکان به وجود آمدن بیماری ها در منبع آب شرب پاوه کاهش می یابد، و هم با این اقدام مشکل گرد و غبار ناشی از عبور دام ها نیز از بین می رود.

 

امیدواریم که آبفای پاوه در این زمینه تلاش خود را برای مرتفع نمودن این مشکل در محله سراب هولی پاوه به کار گیرند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد