بالا بودن قیمت گوشت در پاوه/از کنترل و نظارت خبری نيست ؟؟!!

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294868|01:56 - 1395/06/10
نسخه چاپی
بالا بودن قیمت گوشت در پاوه/از کنترل و نظارت خبری نيست ؟؟!!
قیمت مصوبه گوشت قرمز در این شهرستان خیلی کمتر از آن قیمتی است که برای مردم عرضه خواهد شد.

به گزارشهزار ماسوله، در طي چند ماه اخیر ما شاهد افزايش قيمت برخي کالاهاي اساسي همچون گوشت قرمز در شهرستان پاوه بوديم ولي با توجه به جايگاه ويژه آن در سبد غذايي خانوار، گراني سرسام آور آن خانواده هاي بسياري براي تامين آن را  دچار چالش و مشکل کرد.

 

در این چند ماه قیمت گوشت قرمز رو به افزایش رفته است اما در این میان وظیفه تنظیم بازار و نظارت بر بازار و برخورد با گرانفروشی در حد کمی قرار دارد.

 

در مقابل این گرانی گوشت که مسئولان کنترل و نظارت بازار در مورد آن اقدام قابل توجهی نمی کنند؛ برخي سوء استفاده گران طعم خوش گوشت را به کام کارگران در این شهرستان تلخ کرده اند.

 

براساس این گزارش قیمت مصوبه گوشت قرمز در این شهرستان خیلی کمتر از آن قیمتی است که برای مردم عرضه خواهد شد.

 

قیمت مصوبه گوشت گوسفند در پاوه، 26 هزار تومان و گوساله بدون استخوان 30 هزار تومان است و این درحالی است که گوشت گوسفند را 32 هزار تومان و حتی بیشتر به مردم عرضه می کنند.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: با عنایت به نحوه پیگیری شکایات مردمی از طریق واحد بازرسی نظارت اصناف و تلفن گویای 124 به سه صورت کتبی، شفاهی و تلفنی ، توسطبازرسان قیمت گوشت رسیدگی خواهد شد.

 

 شاهرخ دولتخواه افزود: در صورت عدم نصب نرخ نامه در این واحدهای صنفی، این موضوع قابل رسیدگی بوده و بعضا نیز در صورت انکار مدیر آن واحد در نداشتن نرخ نامه، نیاز به شکایت کتبی شاکی جهت معرفی به تعزیرات ، ضروری است.

 

وی با اشاره به بالا بردن قیمت گوشت در پاوه توسط قصابان گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان و واحد بازرسی اتاق اصناف همخواره نسبت به تشکیل پرونده گران فروشی برای تعدادی از واحدهای قصابی اقدام کرده و خواهد کرد .

 

دولتخواه افزود: لذا می طلبد که عموم مصرف کنندگان و شهروندان محترم با عنایت به وضعیت نحوه عرضه گوشت مصرفی در صورت نارضایتی از قیمت، شکایت خود را مکتوب و به واحد بازرسی و نظارت اصناف منعکس نماید و در صورت عدم پیگیری، به اداره صنعت و معدن و تجارت مسئله را جهت رفع ، گزارش نماید.

 

وی گفت: گاها برخی از قصابان گوشت را به برخی از مشتریان خود که براساس درخواست آنان و سفارش مشتری در از بین بردن چربی گوشت خواهد بود، توافقی عرضه کرده و تفاوت قیمت هم به خاطر این مسئله خواهد بود.

 

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه عدم نظارت این سازمان بر بالا بودن قیمت گوشت در پاوه به چه دلیل است گفت: ما درصورتی که نظارت بر واحد صنفی قصابی در سطح شهر را داشته باشیم، قصابان اعلام می کنند که گوشت را به قیمت مصوبه به فروش می رسانیم و در صورتی که بالاتر از آن قیمت را به مردم عرضه نمایند، ما هیچ گونه شکایتی از جانب مردم نسبت به بالا بودن قیمت گوشت جهت پیگیری نداریم.

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان پاوه نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: ما بدون شکایت های مردمی نسبت به بالا بودن قیمت گوشت در پاوه ، نمی توانیم هیچ گونه اقدامی در پیگری آن داشته باشیم.

 

بهروز شفیعی افزود: نظارت لازم هم در این واحد صنفی قصابی در پاوه به عمل خواهد آمد به صورتی که نرخ مصوبه هم در واحد نصب و اعلام می کنند که براساس همان نرخ مصوبه گوشت را عرضه می کنند.

 

وی گفت: معیار پیگیری ما برای بالا بودن نرخ گوشت در پاوه ، شکایت های مردمی خواهد بود.

 

صهیب زربان مسئول بازرسی نظارت اتاق اصناف نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به قیمت گوشت قرمز در پاوه گفت: قیمت مصوبه گوشت گوساله بدون استخوان در شهرستان پاوه 30 هزار تومان و گوشت گوسفند هم 26 هزار تومان است.

 

هزارماسوله: با این احتساب قیمت گوشت تنها برای مسئولین مربوطه به جهت شناخت قصابان با همان نرخ مصوبه عرضه خواهد شد و برای دیگر اقشار مردم و کارگران ، با همان قیمت بالا عرضه خواهد شد .

 

در این شرایط و عدم کنتزل صحیح مسئولین مربوطه در قیمت گوشت در شهرستان و هم اینکه، عدم ثبت شکایت بالا بودن قیمت گوشت در واحد بازرسی توسط اقشار کم درآمد، تنها قصابان، تلخ خوش گوشت را به کام کارگران و اقشار کم درامد تلخ خواهند کرد.

 

باید گفت که اگر ثبت شکایت های مردمی از بالا بودن قیمت گوشت قرمز در پاوه فراهم نشود، با این روال و عدم کنترل صحیح اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ، باید شاهد افزایش قیمت بیشتر گوشت در پاوه باشیم که تنها طعم خوش آن را مسئولین امر به سبب شناخت قصابان از آنان،خواهند برد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد