تلنگری بر عملکرد شهرداری / در نامگذاری کوچه ها، شهدا کم رنگ نشوند !

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294856|01:50 - 1395/06/08
نسخه چاپی
تلنگری بر عملکرد شهرداری / در نامگذاری کوچه ها، شهدا کم رنگ نشوند !
این در حالی است که شهرداری در نصب تابلوهایی جدید و با نام هایی جدید، از تابلوهای مزین که در ابتدای هر کوچه نصب می شود، استفاده کرده است.

به گزارشهزار ماسوله، اولویت اصلي در نام گذاری خیابان ها و معابر شهري، نام شهدا، مفاخر و مشاهير هر شهرستانی است.

 

باید گفت که از خود گذشتگی و ایثارگری های شهدا در دوران هشت ساله دفاع مقدس بود که حفظ نظام و اقتدار آن را برای جهانیان به اثبات رسانید در این میان ترویج روحیه ایثار وشهادت است که هم چنان اهمیت وجایگاه ویژه خود را برای همیشه حفظ خواهد کرد.

 

از اقداماتی که پس از دوران هشت سال دفاع مقدس و در راستای حفظ نام شهدا صورت گرفته است نام گذاری کوچه ها ، خیابان ها ومیادین هر شهرستانی، بنام شهدای والا مقام بود که برای لحظاتی کوتاه هم، اذهان مردم را به ایثار واز خود گذشتگی این عزیزان متوجه می ساخت .

 

در تصاویری که کاربران سایت برای این سایت خبری تحلیلی ارسال کرده اند ، خواستار پیگیری این موضوع مبنی بر اینکه کم رنگ جلوه دادن نام شهدا در کوچه های شهر به چه دلیل است؟

 

بر این اساس با نگاهی به نامگذاری کوچه های شهر با نام شهدا و یا نام های جدیدی همچون یاس، نیلوفر، چنور و کلیان در می یابیم که شهرداری نه تنها به نامگذاری کوچه های جدید به اسم شهدا اقدام نکرده است، بلکه با نام های جدید، عملا سعی در کم رنگ جلوه دادن نام های شهدا در دیگر کوچه های شهر شده است.

 

برخی از تابلوهای کوچه های قدیمی که مزین به اسم شهدا هستند، نه تنها شهرداری نسبت به نصب تابلوهایی جایگزین و مزین ، با نام همان شهدا ننموده است بلکه این تابلوهای نصب شده با میخ بر دیوار اولین منازل کوچه ها، که به نوعی قدیمی و عمر مفید خود را به سرانجام رسانده اند، در کم رنگ جلوه دادن نام این شهیدان است.

 

این در حالی است که شهرداری در نصب تابلوهایی جدید و با نام هایی جدید، ازتابلوهای مزینکه در ابتدای هر کوچه نصب می شود، استفاده کرده است.

 

باید گفت که آیا واقعا حق شهدای این شهرستان در این حد است که با تابلوهایی قدیمی کمرنگ جلوه کنند ؟!

 

بلکه باید به فکر فرو رفت که هر وقت نشانی منزلمان را در هرمکانی که ثبت می کنیم، بدانیم از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می رسیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد