در وضعیت نامناسب جاده های شهرستان پاوه:

فرماندار پاوه:راههای ارتباطی پاوه دارای راههای خوب نبوده و در حد درجه دو قرار دارند/رئیس راه شهرسازی پاوه:اقدامات ما تنها لکه گیری جاده ها است/رئیس راه و شهرسازی روانسر:14 کیلومتر از محور کرمانشاه پاوه در حال تعریض است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294784|13:50 - 1395/06/08
نسخه چاپی
فرماندار پاوه:راههای ارتباطی پاوه دارای راههای خوب نبوده و در حد درجه دو قرار دارند/رئیس راه شهرسازی پاوه:اقدامات ما تنها لکه گیری جاده ها است/رئیس راه و شهرسازی روانسر:14 کیلومتر از محور کرمانشاه پاوه در حال تعریض است
فرماندار پاوه گفت: راههای ارتباطی پاوه دارای راههای خوب نیستند و جاده های ما با توجه به بارش های زیاد در سال گذشته آسیب پذیر و از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و در حد درجه دو قرار دارند.

به گزارشهزار ماسوله، یکی از مهمترین عوامل پیشرفت در هر شهر و دیاری وجود راههای ارتباطی مناسب و دسترسی آسان به نقاط مختلف است به طوری که حتی در علم جغرافیا تشکیل برخی از شهرها را معلول وجود راههای ارتباطی در بعضی از نقاط می دانند.

 

محورهای ارتباطی از کلیدی ترین زیرساخت هایی است که علاوه بر فراهم آوردن انواع امکانات و دسترسی ها موجب رفاه بیشتر مردم و به تبع آن توسعه و پیشرفت در جوامع اجتماعی مختلف می شود.

 

در کنار مشکلات مسیرهای دیگر مناطق استان کرمانشاه محورهای ارتباطی شهرستان پاوه را اگر به صورت کلی در نظر بگیریم، جاده ارتباطی روانسر- پاوه و پاوه - مریوان به عنوان مسیر اصلی بین شهری خواهد بود که از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و علاوه برآن نیز راه ارتباطی پاوه- حلبچه نیز که در صورت رسمی شدن تردد مسافر از مرز شوشمی می تواند محور ارتباطی دیگری در این شهرستان باشد نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

 

راههای ارتباطی روستایی این شهرستان نیز در حد رضایت مردم نبوده و چه بسا برخی ار راههای ارتباطی با روستاهای شهرستان سروآباد نیز به دلیل آبگیری سد داریان به طور کامل قطع شده اند.

 

تصادفات پی در پی که موجب جان باختن و یا مصدومیت برخی از هموطنان در این جاده ها می شود، در کنار خسارات مالی به وجود آمده از این تصادفات، موجب شده است که علاوه بر جلوگیری از پیشرفت های لازم در حوزه های شاخص، در بحث گردشگری نیز مانع ایجاد کند.

 

هر چند که برخی از مسئولین بر لزوم بهسازی این جاده ها تاکید کرده اند اما تاکنون اقدامی عملی در این حوزه دیده نمی شود. استاندار کرمانشاه در سفر یک روزه خود در آذر ماه سال گذشته به شهرستان پاوه در خصوص راههای ارتباطی شهرستان گفته بود: تنها مانع توسعه اين مرز در شهرستان پاوه راه های نامناسب آن بوده است.

 

در حالی نبود اعتبار یکی از علت های اصلی عدم پیشرفت مسیرهای این منطقه عنوان شده است که مسئولین بایستی برای جذب اعتبارات تلاش کنند زیرا سهم عمده عدم تخصیص اعتبار به فعالیت خود مسئولین بر می گردد.

 

در این میان قدرت الله علیخانی مشاور اصلاح طلب هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: رئیس جمهور بودجه کشور را در سه استان کشور خرج می کند و سهم بقیه را نمی دهد!

 

اعتبار برای جاده های پاوه کم است

 

در این خصوص فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: جاده کرمانشاه به پاوه از سمتقزانچی مربوط به چهار شهرستان و جاده روانسر به بعد نیز برای سه شهرستان جوانرود، پاوه و ثلاث است.

 

پرویز ایده پور افزود: پاوه دارای راههای ارتباطی خوبی نیست و جاده های ما با توجه به بارش های زیاد در سال گذشته آسیب پذیر و از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و در حد درجه دو قرار دارند.

 

وی گفت: به شرط تامین اعتبارات لازم، در صدد هستیم که روکش آسفالت این جاده ها را درحوزه استحفاظیپاوه انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: جاده ارتباطی پاوه به مریوان نیز، به عنوان جاده اصلی محسوب نمی شود بلکه یک جاده فصلی است که به دلیل  توپوگرافی خاص آن در فصل زمستان، از خرداد ماه تا آبان ماه قابل استفاده خواهد بود.

 

وی افزود: استفاده این جاده تقریبا استفاده توریستی و گردشگری است که به خاطر آب و هوای این منطقه از آن استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به جاده ارتباطی پاوه به حلبجه نیز گفت: در خصوص تردد مسافر از مرز شوشمی در طی تماسی که با فرماندار حلبجه داشته ایم، وی اعلام کرد که دولت مرکزی هنوز در خصوص تردد مسافر با ما موافقت نکرده و یا اگر هم موافقتی صورت گرفته باشد به ما اعلام نشده است.

 

وی ادامه داد: ما در ارتباط با استان حلبجه مشکل داریم چرا که دولت عراق هنوز موافقت خود را اعلام نکرده است.

 

فرماندار پاوه در پایان گفت: در کل راههای ارتباطی این شهرستان با توجه به میزان بارش های زیاد، آسیب پذیر بوده و امسال هم با تخصیص اعتبار یک میلیارد تومان برای روکش آسفالت جاده ها ، درصدد هستیم که مشکلات جاده ای را مرتفع نماییم هر چند که این میزان اعتبار برای جاده های پاوه نیز کم است.

 

روکش یکپارچه جاده ها نیاز به اعتبارات سنگینی دارد

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: اقدامات ما برای جاده های ارتباطی تنها در حد لکه گیری و روکش آسفالت در نقاط حادثه دیده خواهد بود که روکش یکپارچه آن نیاز به اعتبارات سنگینیدارد.

 

ابراهیم شهریاری افزود: عرض جاده های ارتباطی پاوه در حد جاده فرعی بوده و آن هم بدلیل آنکه ترافیک چندانی را ندارند که به تسطیح و تعریض آنها اقدام کنیم.

 

وی با بیان اینکه در برخی نقاط حادثه خیز ما اقدام به نصب موانع در پرتگاهها نیز کرده ایم، گفت: فرماندار پاوه قول داده است که در ماده 180 و تخصیص اعتبارات، روکش جاده های نودشه، نوسود و باینگان را آغاز کنیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: وضعیت جاده نوسود هم کم عرض بوده و با وجود آنکه در چند نقطه آن امکان وقوع حادثه وجود دارد، در صورت تبدیل شدن آن به جاده ترانزیتی نیاز به اعتبارات سنگینی با توجه به کوهستانی بودن آن دارد.

 

در صورت تامین اعتبار محور مواصلاتی تا غار قوری قلعه تعریض خواهد شد

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان روانسر نیز در این باره در گفتگویی با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: محور ارتباطی کرمانشاه تا پاوه که از مسیر 14 کیلومتری قزانچی به شهرستان روانسر نیز عبور خواهد کرد، نهایتا تا سه هفته آیندهاین 14 کیلومتر به چهار بانده تعریض خواهد شد.

 

سهراب صادقی افزود: از قزانچی تا پاوه که به طول 112 کیلومتر است، حدود 55 کیلومتر از آن تا روانسر انجام خواهد شد و از روانسر به سمت پاوه نیز به طول 10 کیلومتر تا سه راهی بیاشوش تعریض خواهد شد.

 

وی گفت: مشکل اصلی ما تردد برای شهرستان جوانرود است، چون تقریبا 50 درصد از ترددهای ما از سه راهی بیاشوش به سمت پاوه، به سبب آنکه ورودی جوانرود، ثلاث و مرز شیخ صله است کاهش پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه اکنون از روستای حسن آباد تا سه راهی بیاشوش تا حدی با تعریض کردن، مشکل جاده مرتفع خواهد شد، ادامه داد: در آینده نیز اگر اعتبارات برای محور ارتباطی روانسر پاوه تخصیص یابد، تا غار قوری قلعه تعریض خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: حوزه استحفاظیه شهرستان روانسر از کرمانشاه به این شهرستان 4 کیلومتر است و از روانسر به پاوه تا تازه آباد سریاس نیز 40 کیلومتر است که برای نگهداری این محور همیشه با مشکل مواجه شده ایم.

 

وی افزود: عدم توجه رانندگان و سرعت بیش از حد مجاز آنان در این مسیر است که گاها باعث بروز حوادث ناگواری خواهد شد که نقش جاده ها در این حوادث در حد کمی قرار دارد.

 

صادقی خاطر نشان ساخت: در صورت وجود اعتبارات نیز  از بیاشوش به طرف پاوه نیز این جاده تسطیح خواهد شد.

 

به گزارش هزار ماسوله، آن چه که از گفته های مسئولین مشخص است نبود اعتبارات لازم علت اصلی عدم بهسازی جاده های منطقه پاوه و اورامانات محسوب می شود که این مسئله نیازمند توجه جدی دولت است.

 

امید است که محور ارتباطی کرمانشاه به پاوه که از وضعیت مناسبی برای تردد مردم و وسایل نقلیه برخوردار نبوده و متاسفانه همه ساله شاهد حوادث ناگواری در تصادف وسایل نقلیه بوده ایم، هر چه زودتر بهسازی و تسطیح شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد