ویزیت رایگان مردم عشایر روستای زردویی شهرستان پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294732|11:35 - 1395/05/21
نسخه چاپی
ویزیت رایگان مردم عشایر روستای زردویی شهرستان پاوه
در اقدامی مردم عشایر روستای زردویی شهرستان پاوه در منطقه " وزه پوچ" و " ویراش" ، ویزیت و درمان رایگان شدند.

به گزارشهزار ماسوله، در اقدامی مردم عشایر روستای زردویی شهرستان پاوه در منطقه " وزه پوچ" و " ویراش" ، ویزیت و درمان رایگان شدند.

 

به منظور ویزیت رایگان مردم عشایر شهرستان پاوه ،بسیج دانشگاه پیام نور پاوه و جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان روستای شمشیر پاوه اقدام به اعزام یک تیم به منطقه عشایری روستای زردویی کرد و جمعی از عشایر این منطقه توسط انها مورد معاینه و ویزیت رایگان قرار گرفتند.

 

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: با آغاز طرح هجرت گروه جهادی شهید بهرام ولدبیگی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پاوه، و با همکاری شبکه بهداشت و درمان و سپاهناحیه پاوه، با هدف خدمت رسانی در قالب طرح های محرومیت زدایی و سلامت مردم، گام مثبتی در این راستا بر می دارد.

 

آقای درخشان افزود: به همین منظور ، اقدام به اعزام یک تیم همراه پزشک به منطقه عشایری روستای زردویی کردیم و مردم عشایر منطقه " وزه پوچ" و " ویراش" این روستا ویزیت و درمان رایگان شدند.

 

وی عشایر را قشر زحمتکش جامعه توصیف کرد و افزود: دامداری در اقتصاد يک مملکت يکى از مهم‌ترين شاخه‌هاى کشاورزى به‌ حساب مى‌آيد که با وجود عشایر و خریدن مشکلات و کمبود امکانات در صعب العبورترین کوههای شهرستان، از اهميت خاصى در تولید دام و فراورده های لبنی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه مراجعات پزشکی مردم عشایر این منطقه با توجه به طولانی بودن مسافت در ارتفاعات کوههای آتشگاه، سخت و امکان پذیر نخواهد بود ادامه داد: این برنامه با هدف ویزیت رایگان مردم عشایر وزه پوچ و ویراش روستای زردویی انجام گرفت و مردم عشایر این روستا در محل اسکان خود، تحت درمان قرار گرفتند.

 

وی در پایان گفت: از همکاری های فرمانده سپاه ناحیه پاوه، فرمانده بسیج حوزه شهدای باینگان، شبکه بهداشت و درمان پاوه، مسئول شبکه بهداشت روستای شمشیر و پزشک معالج خانم رقیه امینی تقدیر و تشکر دارم.

 

پزشک همراه طرح نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: در این زمینه ویزیت رایگان و چکاپ فشار خون برای مردم عشایر روستای زردویی صورت گرفت.

 

خانم دکتر رقیه امینی افزود: با معاینات به عمل آمده، عمده بیماری مردم عشایر این منطقه نیز فشار خون بالا ، آرتروز و زخم معده است.

 

وی گفت: حتی الامکان برخی از مردم بیمار این روستا که نیاز به درمان داشتند، در محل اسکان خود ،درمان گردیدند و کسانی هم که نیاز به اکوی قلب با بیماری های قلب و عروق و یا عمل جراحی و مراقبت های بیشتر داشتند، به مراکز درمانی پاوه معرفی شدند.

 

وی ادامه داد: طرح اعزام تیم‌ پزشکی به مناطق محروم خصوصا، عشایر منطقه به جهت شناسایی بیماری و تحت مراقبت قراردادن بیمار، برای عشایر این منطقه ضروری است و درصورت نیاز تخصصی، باید بیماران به مراکز درمانی مجهزتر ارجاع شوند.

 

وی در پایان گفت: در پایان این طرح یک روزه در این منطقه، ما 110 نفر را ویزیت و درمان رایگان کردیم.

 

تیمور بهرامی مسئول شبکه بهداشت و درمان روستای شمشیر نیز به خبرنگار ما گفت: در این راستا هم مقدار مواد تصفیه شدهرا برای آب دام های این منطقه تحویل و آن را با ریختن در حوضچه های مخصوص دام ها، آب مورد استفاده را کلر زنی کردیم.

 

رئیس شورای روستای زردویی نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: طرح ویزیت و درمان رایگان برای مردم عشایر روستای زردویی که در ارتفاعات کوههای آتشگاه اسکان کرده اند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

حسین راشی جان ضمن تقدیر و تشکر از حضور پزشک و ارائه داروهای رایگان به مردم عشایر این روستا گفت: مردم دامدار این روستا در ارتفاعات کوههای اتشگاه اسکان یافته اند که با توجه به نبود تجهیزات، امکان مراجعه بیماران ما به مراکزدرمانی با مشکل همراه است.

 

وی گفت: عشایر منطقه وزه پوچ و ویراش روستای زردویی جمعا حدود 50 خانوار است که با دارا بودن 7 هزار راس دام به امر دامداری مشغول هستند.

 

وی افزود: من به نمایندگی از مردم عشایر این منطقه از فرماندهی سپاه ناحیه پاوه، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پاوه در برپایی طرح هجرت جهادی شهید بهرام ولدبیگی و اقای تیمور بهرامی مسئول شبکه بهداشت و درمان روستای شمشیر تقدیر و تشکر دارم.

 

شایان ذکر است که عدم حضور بخشدار باینگان و یا نماینده وی در همراهی با این طرح قابل تامل است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد