افزایش حریق در عرصه های منابع طبیعی شهرستان پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294697|10:28 - 1395/05/13
نسخه چاپی
افزایش حریق در عرصه های منابع طبیعی شهرستان پاوه
در دو ماه اخیر مراتع و جنگل های زیادی از شهرستان پاوه طعمه حریق شد که با کمک جوانان و نیروهای مردمی این آتش سوزی ها مهار گردید.

به گزارشهزار ماسوله، هر ساله مراتع و جنگل های زیادی از شهرستان پاوه به دلایل مختلف طعمه حریق می شود که این آتش سوزی ها با توجه به توپوگرافی خاص خود، در مناطق صعب‌العبور انجام می شود که برای مقابله با آن نیازمند واکنش سریع خواهد بود.

 

در دو ماه اخیر مراتع و جنگل های زیادی از شهرستان پاوه طعمه حریق شد که با کمک جوانان و نیروهای مردمی این آتش سوزی ها مهار گردید.

 

گرچه رسما برخی نهادها موظف به "آمادگی" در برابر خطر آتش سوزی هستند و ملزم به تهیه امکانات لازم برای اقدام در برابر آن هستند، با این حال با وجود افزایش آتس سوزی ها در مراتع و جنگل های پاوه در کنار نیروهای اندک منابع طبیعی، تنها نیروهای مردمی هستند که با تحمل سختی های زیاد در خاموش کردن آتش که گاها در سه شبانه روز به طول می انجامد به اطفاء حریق می پردازند.

 

در سال زراعی جاری نیز با وجود بارش های زیاد در منطقه، پوشش گیاهی مناسبی در مراتع و جنگل های پاوه رشد یافت که امکان بروز هر نوع حادثه ای در آتش گرفتن آن قابل پیش بینی بود.

 

عرفان رشیدی از دوستداران طبیعت که هر لحظه آمادگی خود را در اطفاء حریق در مراتع پاوه و حتی استان اعلام می دارد در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه در طول دو ماه گذشته مراتع زیادی از شهرستان پاوه طعمه حریق شد که وسعت آتش سوزی برخی از این مراتع ، به بیش از 20 هکتار هم می رسید.

 

وی ادامه داد: مراتع روستاهای هیرویی، دره هجیج، لاران باینگان، مزیدی ،منطقه نوسود و مراتع محدوده ملاندر، دره نیشه ، سردره، پشت بیمارستان قدس پاوه از مواردی بود که در طول این ماه به دلایل مختلف طعمه حریق شد.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه ما اقدام به تشکیل یک گروه در اطفاء حریق نموده ایم گفت: ما آمادگی خود را برای خاموش کردن حریق در مراتع و جنگل های پاوه و حتی استان کرمانشاه اعلام می کنیم و در صورتی که در هر نقطه ای از استان حریقی به وقوع پیوسته باشد در آن مکان حضور می یابیم.

 

دیگر دوستدار طبیعت نیز که در خاموش کردن آتش مراتع پاوه حضور فعالی را داشته است به خبرنگار ما گفت: بارندگی‌های زیاد امسال، پوشش مرتعی شهرستان را غنی کرده وهمین غنی بودن پوشش مرتعی افزایش میزان حریق را در پی داشت.

 

صحرایی با بیان اینکه این آتش سوزی های در نتیجه غفلت افراد به وقوع می پیوندند افزود: با آتش گرفتن چنگل های بلوط در این منطقه، متاسفانه این سرمابه عظیم طبیعی در بازگشت به وضعیت قبلی خود، به سال‌ها زمان نیاز است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد