رها سازی دو قطعه کبک در طبیعت شهرستان پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294583|00:21 - 1395/04/20
نسخه چاپی
رها سازی دو قطعه کبک در طبیعت شهرستان پاوه
به دنبال حفظ محیط زیست ، در دو سال اخیر موجی از حفاظت از منابع طبیعی و گونه های جانوری به وجود آمد به طوری که شکارچیانی که تا به حال به شکار می پرداختند با به وجود آمدن این موج احساس ندامت به آنها وارد شد

به گزارشهزار ماسوله، از دیر باز شکار و حضور در طبیعت در منطقه ما در آن اوایل به جهت تامین خوراک و در دهه های گذشته به جهت تفنن و سرگرمی وجود داشته است اما در قرن حاضر و عصر کنونی با توجه به افزایش اماکانات برای شکار و به دلیل در معرض انقراض بودن بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی در سطح شهرستان پاوه، موضوع حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی و سوق دادن جامعه به سمت و سوی همراهی و همکاری با محیط زیست مدنظر کارشناسان و دوست داران طبیعت قرار گرفته است.

 

بر این اساس به دنبال حفظ محیط زیست ، در دو سال اخیر موجی از حفاظت از منابع طبیعی و گونه های جانوری به وجود آمد به طوری که شکارچیانی که تا به حال به شکار می پرداختند با به وجود آمدن این موج احساس ندامت به آنها وارد شد و کم کم در جهت مخالف دیدگاه قبلی خود به حفظ محیط زیست در گونه های جانوری و گیاهی پرداختند.

 

اکنون نیز با ادامه دار بودن این موج نادم از شکار، در یک اقدامی تحسین برانگیز یکی از شهروندان شهرستان پاوه که نخواست نامش فاش شود، به رهاسازی دو قطعه کبک در دامان طبیعت پرداخت.

 

وی که تنها هدف خود را حفظ محیط زیست بیان کرد در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: من با توجه به اینکه همواره به طبیعت علاقه داشته و دارم ، هرساله به قصد تفریح به ارتفاعات کوههای شهرستان پاوه عزیمت می نمایم.

 

وی افزود: به دنبال موج رهاسازی پرندگان بومی و عدم شکار آنها، امروز دو قطعه کبک را در دامان طبیعت رها کردم.

 

وی گفت:ان شاالله بتوانیم که در حفظ محیط زیست منطقه با این اقدام گام مثبتی را برداشته باشیم.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه نیز در گفتگویی با خبرنگار هزارماسوله اظهار کرد: در دو سال اخیر که موجی از عدم شکار گونه های جانوری توسط شکارچیان در منطقه به وجود آمد، این فرهنگ به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شده است.

 

محمد اخگر زاده افزود: یکی از افتخارانت شکارچیان نیز این است که از اقدام و شکار خود در طول سالیان متمادی نادم هستند و این کار خود را کنار گذاشته اند.

 

وی گفت: اکنون هم این شکارچیان نادم تصمیم بر حفظ محیط زیست گرفته و بر بقای گونه های جانوری در این منطقه همت می گمارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد