بخشدار مرکزی پاوه:

آسفالت جاده روستای خانقاه ، در کمترین زمان ممکن انجام می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294521|20:23 - 1395/04/05
نسخه چاپی
آسفالت جاده روستای خانقاه ، در کمترین زمان ممکن انجام می شود
بخشدار مرکزی پاوه با بیان اینکه بنا به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی آسفالت جاده این روستا تا قبل از عید سعید فطر انجام می شود گفت: اکنون موافقت شده است که بخشداری پاوه با ارائه 15 میلیون تومان و استفاده مصالح اداره راه و شهرسازی ، این امکان فراهم شود که نسبت به آسفالت این جاده اقدام شود.

به گزارشهزار ماسوله، در پی جاده نامناسب روستای گردشگری خانقاه و وجود پستی و بلندیهای زیاد پس از گازکشی به این روستا، صبح امروز مردم این روستا جهت پیگری و اصلاح و بازسازی آن در فرمانداری پاوه حضور یافتند.

 

جاده ناهموار روستای خانقاه چند سالی است که به همین وضعیت است ؛ علاوه بر کانال کشی جاده روستاT برای برخوردار شدن از نعمت گاز و عدم بهسازی آن پس از اتمام پروژه، کم عرض بودن آن افزون بر این مشکل است که پیگیری های مردم در این چند ساله بی نتیجه مانده است.

 

در این رابطه نیز پس ازانتشار گزارشی در این سایت خبری تحلیلیو حضور بخشدار مرکزی پاوه در نماز جمعه هفته گذشته در جهت حل این مشکل، اکنون مردم این روستا با حضور در فرمانداری پاوه خواستار پیگیری و مرتفع نمودن این مشکل شدند.

 

در این خصوص بخشدار مرکزی پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به آنکه روستای خانقاه در سال 1387 تا 1390 بهسازی معابر آن از اعتبارات ملی انجام گرفته است ، پس از اجرای پروژه نیز در سال 1390 بحث بهسازی شبکه آب شرب و همچنین گازکشی روستای خانقاه انجام شد که در آن زمان ظاهرا مواردی برای هزینه خسارت گازکشی تعیین نشده است.

 

هوشیار عبدالله زاده افزود: اکنون نیز که خساراتی برای کانال گازکشی این روستا تعیین نکرده اند ، با پیگیریهای فرمانداری و بخشداری دنبال این موضوع خواهیم بود که اگر چناچه صورتجلسه ای در این خصوص وجود داشته باشد، پیمانکار موظف به پرداخت این خسارت خواهد بود.

 

وی گفت: با توجه به کم عرض بودن جاده روستای خانقاه و حادثه خیز بودن آن موافقت شده است که جاده دوم دسترسی به روستای خانقاه در تپه کوله جهت تردد در نظر گرفته شود که بنا به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی پاوه ، بیش از 70 درصد از زیرسازی آن نیز انجام شده است و پیمانکار نیز پس از آن آسفالت لازم این جاده را بر عهده خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: اعتبارات لازم برای جاده کنونی آن که از میدان مولوی پاوه به داخل روستا می باشد، مصوب گردیده و به دلیل نبود تخصیص این اعتبار برای بهسازی جاده، پیمانکار این پروژه را آغاز نکرده است.

 

وی گفت: در حوزه روستای خانقاه 43 میلیون تومان و قیر طبیعی به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان برای سه روستای نوریاب، وراء و خانقاه در سال گذشته برای معابر داخلی روستا اختصاص یافت .

 

وی افزود: دولت اعلام کرده است که با این مقدار هزینه و مشارکت های مردمی باید در هر روستا 4 هزار متر مربع آسفالت انجام دهیم که براساس تخمین به دست آمده و با بودجه دولتی ما تنها قادر به آسفالت 1700 متر مربع خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: به دنبال آن قرار براین بود که ما معابر و کوچه های روستا را با مشارکت های مردمی انجام دهیم که مردم این روستا امروز با حضور در فرمانداری خواستار آسفالت جاده روستای خانقاه شدند و گفتند ما نیازی به آسفالت معابر نداریم.

 

وی با بیان اینکه بنا به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی آسفالت جاده این روستا تا قبل از عید سعید فطر انجام می شود گفت: اکنون موافقت شده است که بخشداری پاوه با ارائه 15 میلیون تومان و استفاده مصالح اداره راه و شهرسازی ، این امکان فراهم شود که نسبت به آسفالت این جاده اقدام شود.

 

عبدالله زاده با بیان اینکه برای این امر نیز نیاز به هدایت آبهای سطحی است گفت: در ابتدای جاده این روستا باید جداول آبهای سطحی با هزینه براورد 10 میلیون تومان جهت جلوگیری از ضرر و زیان به زیر ساختهای جاده آسفالت شده، احداث شود.

 

 

رئیس اداره راه و شهرسازی پاوه نیز در این باره اظهار داشت: وضعیت جاده روستای خانقاه پس از گازکشی به این روستا در وضعیت بحرانی قرار دارد.

 

ابراهیم شهریاری افزود: بنا بر پیگیری های به عمل آمده در این رابطه با شرکت گاز استان هیچ گونه خسارتی در این خصوص پرداخت نکرده است.

 

وی گفت: بعد از آن در جلسه ای که با فرماندار پاوه داشتیم قرار شد که 150 میلیون تومان از ماده 180 کمیته برنامه ریزی اختصاص یابد و ما نیز با تعیین 80 میلیون تومان قیر از ابتدای جاده روستا تا روستای گلال طی برنامه دو ساله آسفالت این جاده انجام گیرد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس قرار بود که اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان در سال 1395 نیز برای این پروژه اختصاص یابد که تاکنون اعتبارات سال 94 نیز هنوز تخصیص داده نشده است و به همین علت نیز با وجود انکه به پیمانکار واگذار شده است بدلیل نبود نقدینگی این پروژه آغاز نشده است.

 

وی تصریح کرد: برای حل این معضل نیز مقرر شده است که دهیاری و بخشداری مبلغ 15 میلیون تومان را برای این امر اختصاص دهد که ما حداقل بتوانیم آسفالت سرد آن را انجام داده و تا زمانی که اعتبارات لازم برای آن تخصیص یافت آن را به طور کلی انجام خواهیم داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد