فرماندار پاوه:شهرستان پاوه آمار بیکاری قابل توجهی دارد/بهترین نسخه برای برون رفت از شرایط فعلی، بهره گیری از اقتصاد مقاومتی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294450|19:43 - 1395/03/21
نسخه چاپی
فرماندار پاوه:شهرستان پاوه آمار بیکاری قابل توجهی دارد/بهترین نسخه برای برون رفت از شرایط فعلی، بهره گیری از اقتصاد مقاومتی است
فرماندار شهرستان پاوه با بیان اینکه میزان درصد بیکاری در شهرستان پاوه در سرشماری سال 1390 بیش از 30 درصد است، اظهار کرد: یک بحران عمومی در کشور است که پاوه نیز از این بحران مستثنی نبوده و آمار بیکاری قابل توجهی دارد.

به گزارشهزار ماسوله، آمار بیکاری در شهرستان پاوه این روزها موضوعی نگران کننده برای مردم این شهرستان شده است تا جایی که یکی از عواملی که باعث جدایی زوج های جوان شده است مسئله بیکاری است.

 

این آمار در شرایطی که دولت یازدهم وعده هایی در خصوص بهبود معیشت داد نه تنها بهتر نشد بلکه مشاهده سطح جامعه نشان می دهد که این وضعیت نیز بد تر شده است.

 

هرچند مقام های رسمی همواره از تلاش و برنامه ریزی برای مقابله و کاهش بیکاری در جامعه سخن گفته اند ولی واقعیت این است که تاکنون این تلاش ها و اقدامات دست آورد چشم گیر و اثر گذاری در کاهش و کمرنگ ساختن وضعیت بیکاری در جامعه و در میان جوانان به همراه نداشته است.


شدت این بیکاری در شهرستان به اندازه ای است که نگرانی های جدی را موجب گردیده و حتی تبعات بسیار منفی را نیز به بار آورده است.

 

جوانان پاوه، از بیکاری و نبود شغل، پیاده روهای میدان شهداء تا میدان مولوی را پیموده و با بازگشت به منزل و صرف یک وعده غذا مجددا پیمایش این پیاده رو ها را در پیش گرفته و گاها تجمعهایی را در این میادین شهر تشکیل می دهند.

 

فرماندار شهرستان پاوه در این خصوص در گفتگویی با خبرنگار ما با بیان اینکه میزان درصد بیکاری در شهرستان پاوه در سرشماری سال 1390 بیش از 30 درصد است، اظهار کرد: یک بحران عمومی در کشور است که پاوه نیز از این بحران مستثنی نبوده و آمار بیکاری قابل توجهی دارد.

 

پرویز ایده پور افزود: ما یکی از شهرستان هایی هستیم که به واسطه مرزی بودن و نداشتن زیر ساخت های صنعتی ، کارخانجات و واحدهای تولیدی بی بهره هستیم؛ لذا بایستی توجه را به سمت آیتم های غیر صنعتی برده و بتوانیم از محل پتانسیل موجود در منطقه و استعدادهای خاص این شهرستان استفاده بکنیم.

 

وی گفت: برای برون رفت از این معضل ، احیای تخصص های سنتی منطقه و تلفیق آنها با داده های علمی جدید، توجه به توریسم و گردشگری ، تولید محصولات باغی و جنگلی ، گیاهان دارویی، شیلات، ایجاد دهکده گردشگری ، پرورش زنبور عسل، بازارچه مرزی وابسته به صادرات و واردات در مرز شوشمی، ایجاد واحدهای صنایع کوجک که احیاگر صنایع سنتی منطقه باشد و ایجاد واحدهای صنایع وابسته به کشاورزی می تواند بخشی از بیکاری را در منطقه حل نماید.

 

وی تصریح کرد: پاوه در غرب ایران از پوشش گونه های جنگلی و مرتعی بسیار مناسبی برخوردار است که با تعدی از مقررات منابع طبیعی و سازمان جنگل ها و مراتع و همچنین سازمان محیط زیست می تواند به عنوان محور توسعه قرار بگیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در منطقه چهارم حفاظت شده کشوری ، بوزین و مرخیل باینگان می تواند مرکز توجه گردشگری باشد.

 

وی افزود: لغو برخی از محدودیت ها در سراسر منطقه او.رامانات نوید بخش این خواهد بود که صنعت گردشگری جایگاه خود را پیدا نماید و اقتصاد توریسمی با اقتصاد خانوار عجین گردد.

 

پرویز ایده پور در پایان با اشاره به نامگذاری امسال با نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل گفت: در سالی که با این نام مزین گشته است، یعنی اقتصاد "تاب آور" که می تواند در مقابل تمامی مشکلات به یاری مردم آمده و داشته های مردم را برای رفع نیازمندیهای نامحدود انان یاری نماید.

 

وی افزود: اقتصاد مقاومتی که در اصطلاح لاتین آن را ریز لاین می گویند، امروز بهترین نسخه برای برون رفت از شرایط فعلی بیکاری محوب می گردد.

 

 

با جوانان نیز که در رابطه با معضل بیکاری هم سخن می شویم یکی از آنان در گفتگو با خبرنگار ما می گفت: پاوه ، تنها شهر کسب دانش با فارغ التحصیلانی در بسیاری از رشته های گوناگون با جوانانی بیکار با مدرک کارشناسی ارشد است که بدون هیچ کارخانه ای تنها ظرفیت های گردشگری و طبیعی را دارد که آن هم توسعه داده نشده است.

 

صحرایی افزود: جوانان را با تحصیلات بالا که می نگریم، تنها شغل پشت میز نشینی را به امید تحولی در اشتغال جوانان توسط دولت انتظار دارنددر حالی که استعدادهای بالقوه زیادی در این شهرستان وجود دارد که می تواند با به فعلیت رساندن انها ، باعث ایجاد اشتغالی پایدار شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد