در اقدامی تحسین برانگیز؛

تعطیلی داوطلبانه تنها مغازه قلیان فروشی پاوه توسط مالک آن

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294199|12:37 - 1395/01/29
نسخه چاپی
تعطیلی داوطلبانه تنها مغازه قلیان فروشی پاوه توسط مالک آن
در اقدامی مالک تنها مغازه قلیان فروشی شهرستان پاوه ، داوطلبانه این مغازه را تعطیل کرد.

به گزارشهزار ماسوله، در اقدامی مالک تنها مغازه قلیان فروشی شهرستان پاوه ، داوطلبانه این مغازه را جهت کمک به جوانان این منطقه تعطیل کرد.

 

با فراگیر شدن استعمال دخانیات و قلیان در شهرستان پاوه،با همت انجمن پیشگیری از اعتیاد شهرستان پاوه، ژیانه وه و داوطلبانه بودن صاحب تنها پروانه کسب قلیان فروشی در این شهرستان، این مغازه صبح امروز در مراسمی نمادین با حضور برخی از مسئولین تعطیل گردید.

دبیر جمعیت مردمی پیشگیری از اعتیاد پاوهدر گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: انجمن ژیانه وه پاوه همواره دغدغه گرفتار شدن جوانان این دیار را در چنگال دخانیات داشته است.

 

 

 

سعدی سپنجی با بیان اینکه به نوعی مضرات قلیان از سیگار خیلی بیشتر است افزود: به نوعی به فکر اقدامی مثبت در راستایتاثیر هر چند کوجک بر پیشگیری از استعمال قلیان توسط جوانان افتادیم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در سطح شهر تنها قلیان فروشی که در این منطقه بوده ، قلیان فروشی آقای رستمی بودند در نشستی که به منظور تعطیلی این مغازه به عمل آوردیم، آقای وریا رستمی که انسانی وارسته هستند، با اولین پیشنهاد این انجمن این مغازه تعطیل گردید.

 

وی ادامه داد: ان شالله با همکاری فرمانداری و اتاق اصناف پاوه شغل جدیدی نیز برای این صاحب پروانه کسب ایجاد خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: با این اقدام شهرستان پاوه عاری از هرگونه مغازه قلیان فروشی می شود.

 

رئیس اتاق اصناف پاوهنیز در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما در پاسخ به چگونگی صادر نمودن این پروانه کسب در این شهرستان اظهار داشت: پروانه کسب صادر شده این مغازه در دوره قبل از مسئولیت ما در اتاق اصناف بوده است و ظاهر امر هم این پروانه کسب به صورت دستی صادر شده و هیچ پرونده ای هم در اتاق اصناف و اتحادیه ندارد.

 

بهروز شیفعی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده هم، مجموعه اتاق اصناف ، پروانه کسب آرایشی و بهداشتی را که درخواست آقای وریا رستمی است، جایگزین جواز کسب قلیان فروشی به صورت رایگان صادر خواهیم کرد.

 

وی گفت: از طرف انجمن ژیانه وه نیز با فرماندار پاوه در خصوص ارائه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید قرار است که در اختیار این فرد قرار بگیرد و با نمایندگی عرضه کالاهای قلیان فروشی در کرمانشاه نیز در برگشت اجناس این مغازه در راستای جلوگیری از ضرر و زیان کمتر ، هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه ان شاالله این اقدام هم زمینه ای برای برداشتن قلیان در قهوه خانه ها باشد گفت: با پیش بینی جنبه هایی از برداشتن قلیان در قهوه خانه،باید این را مد نظر داشت که برخی از افراد در این گونه اماکن باشند نیز به نفع جامعه خواهد بود.

 

شفیعی ادامه داد: در مقابل باید زمینه ای برای اشتغال و سرگرمی هم برای این افراد ایجاد گردد.

 

وی در پایان گفت: از این به بعد هیچ گونه پروانه کسب قلیان فروشی در شهرستان پاوه صادر نخواهد شد و چناچه اگر این مغازه ها دائر گردند کمتر از 24 ساعت به پلمپ آنها اقدام خواهد شد.

 

صاحب پروانه کسب این مغازهنیز در این باره اظهار کرد: بخاطر جوانان این شهرستان ، این مغازه قلیان فروشی را هرچند که به ضرر و زیان خودم خواهد بود، تعطیل خواهم کرد.

 

وریا رستمی با بیان اینکه همواره خانواده ام از این شغلم اظهار نارضایتی داشتند گفت: من هم علی رغم میل باطنی خودم این شغل را انتخاب کرده بودم و اکنون هم در اقدامی این مغازه را که باعث می شد جوانان این منطقه تا نصف شب در قهوه خانه ها به سر می بردند و به بیراهه کشیده می شدند، تعطیل کردم.

 

وی گفت: در این راستا هم انجمن پیشگیری از اعتیاد شهرستان پاوه ژیانه وه ، پیشنهاد تعطیلی مغازه را به من ارائه دادند که قبول کردم.

 

وی جوانان این شهرستان را به پیشگیری از اعتیاد و استعمال دخانیات تشویق کرد و ادامه داد:از فرماندار و اتاق اصناف هم انتظار کمک را به جهت ضرر و زیان به خودم با تعطیلی این مغازه دارم.

 

گفتنی است در تاریخ 31 اردیبهشت ساعت 18 نیز در مراسمی با همت انجمن ژیانه وه از مردم جهت امحای قلیان در جاده دره نیشه دعوت به عمل می آورد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد