پس از بارشهای زیاد در منطقه:

مسدود بودن جاده روستای داریان پس از ریزش کوه به مدت هشت روز

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293546|22:13 - 1394/08/26
نسخه چاپی
مسدود بودن جاده روستای داریان پس از ریزش کوه به مدت هشت روز
از صبح روز 19 آبان ماه بر اثر بارش های زیاد در منطقه مسیر ارتباطی روستای داریان بدلیل ریزش سنگین کوه مسدود و پس از گذشت هشت روز از آن واقعه همچنان مسدود است.

به گزارشهزار ماسوله، از صبح روز 19 آبان ماه بر اثر بارش های زیاد در منطقه مسیر ارتباطی روستای داریان بدلیل ریزش نگین کوه مسدود و پس از گذشت هشت روز از آن واقعه همچنان مسدود و تردد در اين مسير ممنوع و راه ارتباطي با اين روستا در مسير جايگزيني آن در پايين تر از روستا امكان پذير است.

در پی ایجاد مشکلاتی برای ساکنین روستای داریان و طولانی شدن مسیر تردد آنها در پایینتر از روستا، اهالی روستای داریان در تماس با سایت خبری تحلیلی هزارماسوله خواستار پیگیر موضوع در چگونگی عدم بازگشایی این مسیر توسط اداره راه و شهرسازی شدند که این سایت خبری تحلیلی موضوع را جویا شد.

در این بارهرئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوهدر گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: به دنبال بارش نزولات آسمانی در شهرستان پاوه به میزان 365 میلیمتر و نفوذ آب باران در لایه های زمین، منجر به ریزش کوه در مسیر ارتباطی چندین نقطه از سطح شهرستان شد.

ابراهیم شهریاری افزود: جاده پاوه به سمت نودشه به دلیل ریزش سنگین کوه مسدود شد و كار پاكسازي آن در همان روز به اتمام رسيد.

وی گفت: مسير پاوه به روستاي داريان نيز به دليل ريزش كوه مسدود شد كه هم اكنون تردد در اين مسير ممنوع و راه ارتباطي با اين روستا در مسير جايگزيني آن در پايين تر از روستا امكان پذير است.

وی ادامه داد: با توجه به لایه جدا شده زمین از نقطه فوقانی ریزش کوه در جاده روستای داریان، هر لحظه امکان ریزش مجدد آن وجود دارد.

شهریاری تصریح کرد: در صورت بازگشایی این مسیر امکان ریزش مجدد این لایه جدا شده زمین ، دو چندان خواهد شد و چه بسا باعث بروز حوادث دیگری با وجود ماشین آلات سد داریان در نفطه ای پایینتر از محل ریزش کوه وجود دارد.

وی گفت: با هماهنگی های به عمل آمده گروهی متشکل از ستاد بحران کل استان کرمانشاه، قرار است که در محل حاضر و نسبت به چگونگی این مسیر اقدام نمایند.

وی در پایان گفت: با توجه به تداوم بارش شدید و احتمال ریزش کوه و جهت جلوگیری از وقوع حادثه و حفظ ایمنی ترددکنندگان، تردد در جاده سد داریان در پایین تر از روستا میسر است.

 

عضو شورای روستای داریاننیز در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: جاده روستای داریان با توجه به شیب تند و عدم استاندارهای لازم در زیر ساخت لازم آن، در بارش های یک هفته اخیر منجر به ریزش آن در نقطه ای از مسیر ارتباطی این روستا شد.

رشیدی افزود: اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه بازگشایی این جاده را منوط به حمل سنگ و خاک سرازیر شده، به پایین جاده شد که مسئولین سد داریان نیز بدلیل آنکه در پایین دست این نقطه حادثه دیده وسایل و ماشین آلات خود را مستقر کرده بودند عملا بازگشایی این جاده را برای اداره راه و شهرسازی میسر نکرد.

وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی تلاش خود را برای بازگشایی این مسیر انجام داده است گفت: مشکل اصلی بازگشایی این نقطه حادثه دیده است که قسمت فوقانی آن به صورت لایه ای بزرگ جدا شده و هر لحظه امکان ریزش آن و بروز خوادث دیگری می رود.

وی ادامه داد: با هماهنگی های به عمل آمده فرماندار و بخشدار در خصوص حل این مشکل ، قرار بر این است که از طرف مدیریت بحران استان کرمانشاه گروهی را جهت مرتفع نمودن مشکل به صورت اساسی اعزام نماید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد