برداشت انار از سطح باغات پاوه آغاز شد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293330|22:15 - 1394/07/29
نسخه چاپی
برداشت انار از سطح باغات پاوه آغاز شد
برداشت انار از سطح باغات شهرستان آغاز شده و تا پایان آبان ماه سال‌جاری ادامه می‌یابد.

به گزارشهزار ماسوله، انار ميوه اختصاصي مناطق نيمه گرمسيري است( درجه حرارت 5- تا 40+ درجه سانتيگراد) زيرا گرماي زياد باعث سوختگي و سرماي زياد سبب تركيدگي آن گشته و از لطافت پوست و مرغوبيت ميوه مي‌كاهد

انار یکی از محصولات با کیفیت شهرستان پاوه می باشد و اکثریت مردم این شهرستان از این محصول امرار معاش می کنند.

انار پاوه از مرغوب ترین و شناخته شده ترین انارهای ایران و از مهمترین محصولات باغی استان کرمانشاه است که در فصل پاییز برداشت می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: برداشت انار از باغات این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود 1500 تن انار برداشت شود.

اردشیر صفیعی افزود: سطح باغات انار شهرستان پاوه 603 هکتار است که از این میزان 510 هکتار آن بارور است و بقیه آن نهال است.

وی گفت: با توجه به عدم استفاده از سموم شیمیایی و کودهای شیمیایی در باغات پاوه، محصول باغات این شهرستان ارگانیک و طبیعی و حتی می توان گفت که پاک است.

وی ادامه داد: به جهت مرغوبیت این محصول ، علاوه بر آنکه به مصرف داخلی در شهرستان خواهد رسید به شهرستان ها و استان های همجوار نیز صادر خواهد شد.

صفیعی با بیان اینکه عمده مصرف این محصول به صورت تازه خوری است ادامه داد: انارهای ترش، ریز و ترکیده نیز با عنوان رب‌انار تولید و آن هم علاوه بر مصرف در داخل شهرستان به شهرستان های همجوار نیز صادر می شود.

 

یکی از باغداران شهرستان پاوه نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به جهت مرغوبیت این محصول در سطح باغات پاوه در کمترین زمان ممکن پس از برداشت، به فروش می رسد.

وی افزود : از این محصول به صورت تازه، رب انار با کیفیت بسیار عالی و همچنین دانه خشک به منظور چاشنی غذا استفاده می شود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد