فرماندار پاوه در پي ريزش ديوار اداره بنياد مسكن:

سهل انگاري پيمانكار ، مهندس ناظر و كارفرما باعث ريزش ديوار بنياد مسكن شده است/مسدود شدن خيابان ارشاد اسلامي تا اطلاع ثانوي+تصاوير

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293275|23:10 - 1394/07/15
نسخه چاپی
سهل انگاري پيمانكار ، مهندس ناظر و كارفرما باعث ريزش ديوار بنياد مسكن شده است/مسدود شدن خيابان ارشاد اسلامي تا اطلاع ثانوي+تصاوير
فرماندار شهرستان پاوه در پي ريزش ديوار مشرف بر بنياد مسكن اين شهرستان واقع در خيابان امام محمد غزالي در گفتگويي با خبرنگار ما اظهار داشت: سهل انگاري پيمانكار ، مهندس ناظر و كارفرما، منجر به وقوع این حادثه شده است.

به گزارشهزار ماسوله،در محل اداره بنياد مسكن پاوه زمینی به مساحت تقریبی 500 متر مربع و به عمق 4 متر برای احداث ساختمان جدید اين اداره، گودبرداری شده است که ناگهانساعت 21:20 روز چهارشنبهدیوار قبلی ساختمان در ضلع شرقی واقع در خيابان ارشاد اسلامي اين شهر فرو می ریزد.

زمين محل حادثه، با توجه به گودبرداري و عميق نمودن محل احداث آن و اختلاف سطح خیابان با عمق محل اين پروژه متاسفانه منجر به ریزش ديوار واقع در خيابان ارشاد اسلامي با ارتفاع بيش از 10 متر مشرف بر بنياد مسكن شد.

خوشبختانه اين حادثه در غير از وقت ساعت كاري كارگران و بعد از ترك محل آنان به وقوع پيوسته است.

فرماندار شهرستان پاوهدر گفتگويي با خبرنگار ما در اين باره اظهار داشت: در بازدیدی که از محل حادثه داشتیم مشخص شد كه سهل انگاري پيمانكار ، مهندس ناظر و كارفرما، منجر به وقوع این حادثه شده است.

پرويز ايده پور افزود: پيمانكار در گودبرداري زمين احداث ساختمان اداره بنياد مسكن، به نوعي به حريم ديوار سنگي ورود پيدا كرده و باعث ريزش اين ديوار شده است.

وي با بيان اينكه امكان ريزش مجدد ديوار خيابان ارشاد اسلامي وجود دارد گفت: تا اطلاع ثانوي تردد در مسير خيابان ارشاد اسلامي كه چهارراهي ارشاد اسلامي را به خيابان امام محمد غزالي متصل مي نمايد ممنوع اعلام كرده ايم.

فرمامدار پاوه گفت: ان شالله از ساعت اينده، تخليه ديوار و بازسازي آن به مدت دو روز آغاز خواهد شد .

وي در پايان با بيان اينكه خيابان امام محمد غزالي جوابگوي تردد خودورهاي شهر نخواهد بود گفت: چون با توجه به اينكه مسئله تردد شهر پاوه را تحت الشعاع قرار مي دهد بايد در اين زمينه تعجيل در بازسازي آن صورت بگيرد.

پيمانكار اين پروژهنيز در گفتگويي با خبرنگار ما با بيان اينكه گود برداري اين محل را به ارتفاع 4 متر انجام داده ايم اظهار داشت: اين ديوار مشرف بر اداره بنياد مسكن پاوه به صورت اصولي كه ديوارهاي ان به فاصله هر 5 متر بايد مجزا از هم باشند، رعايت نشده است.

رشيدي افزود: ريزش قسمتي از اين ديوار در حين گود برداري محل احداث اين ساختمان، منجر به ريزش قسمت اعظمي از ديوار بالا شده است.

وي با بيان اينكه گودبرداري از اين محل با توجه به زيربناي 500 متر، نبايد از 20 روز تا يك ماه به طول انجامد گفت: چون وضعيت اين ديوار را كه به لحاظ اصولي احداث نشده بود ، امنيت و احتياط هاي لازم كار باعث شد كه به طور همزمان به گودبرداري و زيرسازي آن اقدام نكنيم.

وي در پاسخ به اين سوال، بهتر آن نبود كه ابتدا به احداث ديوار بالاي زمين اقدام مي شد و سپس گودبرداري هاي لازم به عمل مي آمد گفت: اصول اين پروژه بر اين مبنا بود كه در ابتدا به احداث ديوار چيني اقدام مي كرديم كه بنياد مسكن اعلام نمود زمين احداثي اين ساختمان به صورت سخت و فشرده و سنگي است و اطمينان لازم را در مقاومت ان در گودبرداري دارد و ما نيز به همين اساس به گودبرداري اين محل به ارتفاع 4 متر اقدام نموديم.

رئيس بنياد مسكن پاوهنيز در گفتگو با ما اظهار داشت: اخطاريه هاي لازم اين اداره به پيمانكار جهت محكم و مقاوم سازي اين ديوار را ارسال نموده ايم، و سپس به خاكبرداري هاي لازم اين پروژه اقدام شود.

آرش رضايي افزود: سه اخطاريه در همين راستا براي پيمانكار از اداره بنياد مسكن شهرستان ارسال شده است .

وي گفت: در پي بازديد پيمانكار اين پروژه از محل زمين، وي اعلام نمود كه با وجود انكه زمين مذكور سخت و سنگي است ، هر گونه گودبرداري آن بر مسئوليت خودم مي باشد.

رئيس اداره راهنمايي و رانندگي نيز تا اطلاع ثانوي هر گونه تردد از مسير چهارراهي ارشاد اسلامي به خيابان امام محمد غزالي را ممنوع اعلام كرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد