پیچیدن بوی عطرآگین عید قربان در شهرستان پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293209|20:26 - 1394/07/02
نسخه چاپی
پیچیدن بوی عطرآگین عید قربان در شهرستان پاوه
در شهرستان پاوه نيز با نمود جلوه اي از ايثار مال و جان در راه محبوب و رضاي خداوند و با قرباني كردن گوسفند ، بوي عطرآگين عيد قربان در اين شهرستان ، امروز مشام روح را معطر ساخت.

به گزارشهزار ماسوله، عيد قربان از گراميترين عيدهاي مسلمانان است که به ياد ابراهيم و فرزندش اسماعيل، توسط مسلمانان جشن گرفته مي‌شود، اين عيد يکي از روزهاي فرخنده در اسلام است که  به عنوان يکي از بزرگترين اعياد اسلا‌مي ، در مناطق مختلف جهان و کشورمان برگزار مي شود.

خداوند براي بزرگداشت خاطره توحيدي ابراهيم و اسماعيل مقرر فرموده هر سال در موسم حج در وادي مني توسط زائران گوسفند، گاو و يا شتري ذبح گردد تا آن صحنه در تاريخ انسانيت براي هميشه بدرخشد.

لذا مسلمين در روز عيد قربان موظفند با برگزاري نماز عيد و شركت در اين عيد مبارك حضور خود را به گوش جهانيان برسانند.

قربانی کردن نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی ها و جلوه ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداوند متعال می باشد.

در شهرستان پاوه نيز با نمود جلوه اي از ايثار مال و جان در راه محبوب و رضاي خداوند و با قرباني كردن گوسفند ، بوي عطرآگين عيد قربان در اين شهرستان ،امروز مشام روح را معطر ساخت.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اولین کار برای قربانی كردن، خرید گوسفندي است؛ که باید از لحاظ ظاهر خصوصیات خاصی از قبيل عدم شكسته شدن شاخ آن و يكساله بودن آن را داشته باشد.

وي افزود: این گوسفند در روز عید قربان ذبح و گوشت آن بین افراد آشنایان و فقرا توزیع می شود.

یکی دیگر از شهروندان گفت: قبل از طلوع فجر مردم خود را برای نماز عيد اماده می کنند تا خلوص و بندگی را به جا آورده و این عید بزرگ را به همدیگر شادباش و آئين خاص «گردن آزادي» را به همديگر بيان مي دارند.

وي افزود: از دیدگاه مردم ما خوردن گوشت قربانی برکت دارد و حتی خود صاحب قربانی نیز برای اینکه از این برکت بی ‌نصیب نماند به اندازه سهم یک همسایه از گوشت قربانی بهره‌مند می‌شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد