تقدير از زحمات باقي شفيعي در هفته ميراث فرهنگي توسط مسئولين

کد خبر: 292738|13:52 - 1394/02/30
نسخه چاپی
تقدير از زحمات باقي شفيعي در هفته ميراث فرهنگي توسط مسئولين
با حضور معاون فرماندار، رئيس اداره ارشاد اسلامي و مسئول ميراث فرهنگي شهرستان پاوه از موزه آثار باقي شفيعي در راستاي ثبت اين موزه آثار صنايع دستي و به منظور حفظ و احياي اشياء موجود در منزل شخصي وي بازديد به عمل امد.

به گزارشهزار ماسوله، با حضور معاون فرماندار، رئيس اداره ارشاد اسلامي و مسئول ميراث فرهنگي شهرستان پاوه از موزه آثار باقي شفيعي در راستاي ثبت اين موزه آثار صنايع دستي و به منظور حفظ و احياي اشياء موجود در منزل شخصي وي بازديد به عمل امد.

در اين ديدار معاون فرماندار پاوه ضمن اظهار قدرداني از باقي شفيعي در جمع اوري آثار صنايع دستي اظهار داشت: اگر در جهت ثبت آثار اين هنرمند زحمت كش اقدام شود، اين ثبت به عنوان شناسنامه آثار وي براي نسل هاي بعدي ماندگار خواهد شد.

خانم ناهيد امين زاده با بيان اينكه با ثبت اين موزه از نابودي اين آثار جلوگيري به عمل خواهد امد افزود: ثبت اين آثار در قالب يك موزه صنايع دستي باعث ماندگاري آن خواهد شد.

وي گفت: اين آثار با شرط حفظ مالكيت با نام خود باقي شفيعي ثبت مي شود و حق و حقوق اين فرد زحمت كش نيز از بين نخواهد رفت.

رئيس اداره ميراث فرهنگي نيز اظهار داشت: ثبت اين موزه با نام صاحب اين مكان انجام خواهد گرفت و دولت در اين موزه هيچ دخل و تصرفي را از جانب خود و با نام ميراث فرهنگي انجام نخواهد داد.

شريفي افزود: در صورت ثبت اين مكان از جانب آقاي باقي شفيعي به عنوان موزه آثار وي ، ما نيز در جهت كمك به اين موزه از هيچ كوششي دريغ نخواهيم كرد.

وي با بيان اينكه ثبت اين موزه صنايع دستي ، به منظور حفظ و احياي اشياء و آثار موجود در آن است ، قول مساعد داد كه تجهيزات و امكاناتي چون ويترين هاي لازم را در جهت قرار دادن اين آثار و اشيا در اختيار اين هنرمند قرار دهد.

باقي شفيعي نيز اظهار داشت: اين مكان متعلق به مردم و بازديد اين آثار براي آنان است .

وي با بيان اينكه اين آثار را با گذشت 30 سال از عمرم تهيه و گردآوري نموده ام افزود: تا به اكنون بازديد از اين آثار از نقاط مختلف كشور و منطقه چشم گير بوده است.

وي گفت: همچنان كما في السابق اين آثار را در جهت بازديد عموم خواهم گذاشت.

هزارماسوله: در اين موزه مجموعه محصولات صنايع دستي در بخش هاي فلز، شيشه، بافت، چوب و ... قابل روئيت خواهند بود كه مي تواند يکي از منابع مطالعاتي مناسب در تدوين و معرفي اشياء و آثار هنري موزه اي است که به جهت بررسي و شناخت صنايع دستي دوره هاي گذشته، بخش تاريخ فرهنگي و هنري منطقه قابليت پژوهش داشته و درآينده در دسترس دانش پژوهان و محققين دانشگاهي قرار بگيرد.

شايان ذكر است در بين اين آثار فسيل هاي كه قدمت آنها به حدود سه ميليون سال پيش بر مي گردد به چشم مي خورد.

در پايان نيز به رسم ياد بود هدايايي از طرف فرمانداري ، رئيس اداره ارشاد اسلامي و ميراث فرهنگي به اين فرد زحمت كش و همسرفداكار وي كه به عنوان پشتكار و حامي آن بوده است، هدايايي اهدا گرديد.

متعاقبا گزارش تصويري اين موزه در اين سايت خبري تحليلي منتشر داده مي شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد